masteradvertising

امتیاز کیفی در گوگل ادوردز به چه معنی است

اگر شما سعی دارید نتایج بهتری از کمپینهای PPC خود در گوگل ادوردز بدست آورید، یکی از اولین مفاهیمی که لازم است درک مناسبی از آن داشته باشید، مفهوم امتیاز کیفی است.

امتیاز کیفی در گوگل ادوردز (Google AdWords) نقش بسیار مهمی بازی می کند و به نوعی تعیین کننده میزان هزینه قابل پرداخت برای هر کلیک، اثرگذاری و موفقیت کمپین شماست.

 

اما معنی امتیاز کیفی چیست؟

درحقیقت امتیاز کیفی یادآور می شود که گوگل تنها کسی است که می تواند تبلیغات شما را رتبه بندی کند، و تصمیم بگیرد که تلبیغ شما چقدر با آنچه ادعا می کنید ارتباط دارد و چقدر به کلیدواژه های مرتبط با جستجو همسو هستند. گوگل این حوزه را به صورت شفاف تعریف می کند و از آن به عنوان میزان پاسخگوئی تبلیغات شما به نیازهای واقعی مشتریان یاد می کند. کارشناسان حوزه سئو (SEO) با این مفاهیم بیشتر سر و کار دارند و به خوبی می دانند که همین قوانین در حوزه تبلیغات PPC در گوگل ادوردز (Google AdWords) نیز دقیقا کارآمد هستند.

 

اما به راستی چرا امتیاز کیفی مهم است؟

اول از همه، امتیاز کیفی تأثیر مستقیمی بر میزان هزینه های کمپین شما می گذارد، و مشخص می کند که هزینه هر کلیک چه میزان خواهد بود. به بیان دیگر، هر چه امتیاز کیفی تبلیغ شما بالاتر باشد، به این معنی خواهد بود که تبلیغ شما رتبه بهتری دریافت می کند و در نتیجه هزینه هر کلیک آن پائین تر خواهد بود. عوامل مختلفی وجود دارند که امتیاز کیفی را تعریف و مشخص می کنند، اما هیچ کس نمی تواند به طور قطع و یقین بگوید اینها تنها عوامل هستند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • استفاده از کلیدواژه های مرتبط و مناسب
  • داشتن صفحه وب سایتی که تجربه خوبی برای مشتریان به همراه داشته است (محتوای مرتبط، بیان شفافی از سرویس یا محصولی که قرار است ارائه کند، تطبیق پذیری مناسب با موبایل، سرعت بارگذاری مناسب، و نداشتن لینکهای خراب)
  • داشتن نرخ کلیک بالا به دلیل بیان مستقیمی از نیاز مشتری
  • کیفیت مناسب در طول تبلیغات قبلی
  • رتبه تبلیغ (شاید این عامل اثرگذاری کمتری نسبت به سایر تبلیغات داشته باشد)
0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید