masteradvertising

تبلیغات شبکه های اجتماعی به مشتری ختم نمی شود

در تحقیقی که آگوست ۲۰۱۷ توسط شرکت “سیویک ساینس”، شرکت تحلیل کننده مشتریان جدید و رابطه آنها با رسانه ها، انجام شده است، نشان داد که تنها تعداد کمی از کاربران شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تنها با دیدن تبلیغات روی شبکه های اجتماعی اقدام به خرید کرده اند.

در حقیقت، تنها یک درصد از مخاطبان سیزده سال به بالا ادعا کردند که با دیدن تبلیغات اقدام به خرید کرده اند، و تنها چهار درصد از مخاطبان ادعا کردند که بعد از دیدن مجدد تبلیغ، اقدام به خرید کرده اند. در مجموع در مقام مقایسه بین شبکه های اجتماعی، فیس بوک بیشترین سهم را در قانع کردن مشتریان برای خرید داشته است.

اما در نهایت، میزان واکنش به تبلیغات کمتر از حد انتظاربود. در اغلب بخش ها، تعداد قابل ملاحظه ای (چهل و پنج درصد) مدعی بودند که هیچ گاه هیچ چیزی را بر اساس تبلیغات شبکه های اجتماعی خریداری نکرده اند. حدود یک سوم مخاطبان نیز اعلام نمودند که تمایلی به استفاده از شبکه های اجتماعی ندارند.

بطور عمومی این تحقیقات نشان می دهد که شبکه های اجتماعی هنوز در حوزه جذب مخاطب تجارت الکترونیک خیلی موفق نبوده اند. یک دلیل عمده شاید این باشد که مخاطبان خیلی تمایل به خرید آنچه در شبکه های اجتماعی به مشارکت گذاشته می شود، ندارند.

تحقیق جداگانه ای توسط شرکت “سی پی سی استراتژی” نشان می دهد که یک چهارم کاربران اینترنت بعد از کلیک بر روی تبلیغات روی فیس بوک، نسبت به خرید اقدام نموده اند. این شاید نشان از موفقیت بیشتر فیس بوک در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی باشد.

این تحقیقات همچنین نشان داد که کسانی که تبلیغات فیس بوک را کلیک کرده اند، سه و نیم بار شانس خرید بیشتری در مقایسه با کسانی دارند که هرگز کلیک نکرده اند.

 

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید