masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپینها

بخش آخر

 

از امکان یادداشت گذاری برای درک درست داده های خود استفاده کنید

آیا تا به حال به گزارشی از گوگل آنالیتیک که مشابه گزارش زیر باشد برخورد کرده اید؟

اگر با دقت داده های این گزارش را بررسی و مرور کنید، ممکن است بتوانید متوجه شوید که جهش ناگهانی در نتیجه چه بوده است. اما اگر یادتان نیاید چه؟ اگر کس دیگری که قرار است با داده های این کمپین کار کند، بخواهد درک درستی از این داده ها داشته باشد، چه؟

اینجاست که یادداشت نویسی در گوگل آنالیتیک به کمک شما خواهد آمد. یادداشتها به شما اجازه می دهند تا اطلاعاتی در خصوص داده ها ارائه کنید و اگر نامگذاری آنها را با دقت انجام دهید می توانند تأثیر خوبی درچگونگی ارائه داده های شما داشته باشند.

بطور مثال، شاید بد نباشد ذکر کنیم چه زمانی مشتری شروع به استفاده از گوگل تگ منیجر کرده است، یا اگر تغییر عمده ای در سایت اتفاق افتاده است، چه زمانی بوده است. اگر تغییر خاصی در داده ها یا محتوای استفاده شده در وب سایت داده شده است، با این یادداشتها می توانیم تأثیرات احتمالی این تغییر را به خوبی دنبال کنیم.

 

مثالهای دیگر می تواند اینها باشند:

  • کمپینهای جدید
  • طراحی جدید وب سایت و محتوای جدید
  • تغییرات در کسب و کار
  • فعالیتهای رقبا
  • اخباری که بر کیفیت ارائه سرویس شما تأثیر دارند

و سایر اتفاقاتی که می توانند به نحوی بر چگونگی تعامل مشتری با وب سایت شما تأثیر داشته باشند.

هر زمان که یک یادداشت ایجاد کنید، شما در بالای نمودار گزارش خود علامتی مانند آنچه در این مثال وجود دارد خواهید دید:

ایجاد یادداشت بعد از کلیک بر روی این دکمه، سپس بر روی دکمه +Create new annotation برایجدید کلیک نمائید.

می توانید این یادداشت را ذخیره کرده و حتی با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

در این بخش شما می توانید تا ۱۶۰ کاراکتر یادداشت خود را وارد نمائید. به صورت پیش فرض، یادداشتها بر اساس نزدیکترین تاریخ به زمان حال در دوره زمانی که گزارش خود را تهیه میکنید، متصل می شود، اما شما می توانید بر اساس نیاز خود آن را تغییر دهید.

بخش یادداشتها در این بخش نیز قابل دسترسی هستند.

در این بخش شما می توانید تمامی یادداشتهائی را که تهیه کرده اید مشاهده نمائید و می توانید ببینید چه کسی آنها را اضافه کرده است.

 

جمع بندی

اگر شما این مجموعه محتوا را تا به حال دنبال کرده اید، و بعضی از این تکنیکها را که با هم بحث کردیم استفاده کرده باشید، اکنون می توانید به خوبی از گوگل آنالیتیک برای بهبود نتایج کمپینهای خود بهره ببرید. گوگل آنالیتیک تعداد زیادی گزارش در اختیار شما قرار می دهد که به طور طبیعی نمی توانید آنها را از طریق گوگل ادوردز این اطلاعات را بدست آورید.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید