masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپین ها

بخش سوم

 

۳) درک تفاوت شمارش اهداف محقق شده در آنالیتیک و ادوردز

در یک نگاه، شاید تعجب کرده باشید که چرا در تعداد نتایج قابل مشاهده در آنالیتیک با تعداد نتایج قابل مشاهده در ادوردز، تفاوت مشاهده می شود. این تفاوت شما را ناراحت نخواهد کرد، چرا که می دانید در نوع رویکرد این دو پلتفورم به نتایج تفاوت وجود دارد.

گوگل ادوردز از مدل “آخرین کلیک” استفاده می کند. این به این معناست که صد در صد ارزش اهداف محقق شده به تبلیغی که کاربر آخرین بار قبل از محقق کردن هدف کمپین، کلیلک کرده است، تعلق می گیرد. برای مثال، اگر شما یک تبلیغ را کلیک کردید، اما بعدا از طریق جستجوی ارگانیک یا از طریق شبکه ارتباطی دیگری هدف آن کمپین را محقق کردید، ادوردزتمام اعتبار را به تبلیغ خواهد داد.

از سوی دیگر، گوگل آنالیتیک، از مدل غیر مستقیم استفاده می کند. زمانیکه به یک گزارش ادوردز از طریق آنالیتیک نگاه می کنید، تعداد اعتبار اهداف محقق شده، به آخرین بازدید کاربر تعلق می گیرد، خواه این بازدید از طریق تبلیغ باشد، خواه جستجوی ارگانیک، و یا حتی مراجعه مستقیم به وب سایت.

مثلا اگر شما یک تبلیغ را کلیک کنید، اما بعداً هدف کمپین را از طریق بازدید وب سایت محقق نمائید، آنالیتیک تمام امتیاز را به ادوردز خواهد داد. اما اگر شما بر روی تبلیغ کلیک کنید، و سپس از طریق کانال دیگیری هدف کمپین را محقق کنید، آنالیتیک اعتبار آن هدف محقق شده را به آخرین کانال خواهد داد.

 

اگر تفاوت فاحشی بین نتایج ادوردز و آنالیتیک مشاهده کردید، یک سناریو محتمل می تواند این باشد که تحقق اهداف کمپین شما در مسیری طولانی تر از تنها یک تبلیغ و بازدید مستقیم اتفاق می افتد، و تعداد نقاط کلیک بین تبلیغ و تحقق هدف زیاد است که تبلیغ شما این ارتباط را ایجاد می کند، اما کانالهای دیگر آن را محقق می کنند.

در خصوص مدلهای رویکری در بخشهای دیگر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

پایان بخش سوم

مطالعه سایر بخش ها:

بخش اول

بخش دوم

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید