masteradvertising

تصمیم اپل در استفاده از موتور جستجوی گوگل به جای بینگ

گوگل به عنوان تأمین کننده سرویس جستجوی اپل بر روی آی او اس و مک انتخاب شد

گوگل اکنون دیگر موتور جستجوی سیری، جستجوی آی او اس، و جستجوی سیستم عامل مک می باشد. زمانیکه از سیری سوالی پرسیده می شود، در حقیقت سیری این سئوال را بجای بینگ، از گوگل می پرسد. بینگ به طورکامل روی آی او اس جایگزین شده است، هر چند درجستجوی تصاویر آن هنوز بینگ نقش اصلی را دارد.

در بیانیه اپل آمده است که این تغییر به منظور ارائه سرویسی یکپارچه در دنیای وب اعمال شده است. اپل می خواهد کاربرانش از تجربه مشابهی زمان جابجائی بین سیستم های مختلفشان از سیری به سافری و دیگر ابزارها، برخوردار باشند. شاید عادلانه است بگوئیم، اپل تقریبا در این هدف موفق هم شده است، و به غیر از جستجوی تصاویر، مابقی جستجوها به گوگل منتقل شده اند.

برخلاف سایر جستجوهائی که روی گوگل انجام می شود، تمامی جستجوهای گوگل که از طریق ابزارهای اپل انجام می گیرد، رمزنگاری و غیر قابل ردگیری می شوند. به عبارت دیگر، نمی توان هیچ جستجوئی را به کاربری خاص مربوط کرد.

این دومین باری است که گوگل به عنوان موتورجستجوی سیری انتخاب می شود. گوگل یکبار دیگر، مدت زمان کوتاهی را در این نقش گذراند تا اینکه در سال ۲۰۱۳ توسط بینگ جایگزین شد. چهار سال بعد، گوگل مجددا به نقش قبلی خود به عنوان موتور جستجوی سیری برگشته است. جالب است ببینیم این تغییر چه اثری بر سهم بازار این دو موتور جستجو خواهد داشت.

 

1
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید