masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپینها

بخش چهارم

 

۴) برای کمپین خود در آنالیتیک هدف تعریف کنید تا بتوانید میزان موفقیت کمپین PPC خود را اندازه گیری کنید

به طور قطع برای شما مهم است که اهداف کمپین های شما با اهداف بزرگ سازمانی شما در حوزه بازاریابی همسو باشند، اگر فروش برای شما اهمیت دارد، کمپین شما هم همین هدف را دنبال کند، یا اگر جمع آوری اطلاعات مشتریان برایتان اهمیت دارد، تعداد فرم تکمیل شده یا تماسهای برقرار شده با کسب و کار شما می توانند اهمیت داشته باشند.

شما می توانید این اهداف را با رفتن به بخش مدیریتی حساب کاربری گوگل آنالیتیک خود تعریف نمائید، کافیست با انتخاب هدف زیر بخش View و سپس اضافه کردن هدف این کار را انجام دهید.

 

زمانیکه شما می خواهید اهداف خود را تعریف نمائید، گوگل آنالیتیک به شما تعداد زیادی امکان انتخاب از پیش تعریف شده می دهد، اما اینها تنها تعدادی نام هستند، و شما باید بدانید که هر کدام را به چه منظوری انتخاب می کنید. شاید بهتر باشد در ابتدا، با بخش Custom Goal شروع کنید. از اینجا شما اهداف خود را به چند هدف تعریف شده محدود می کنید:

  • مسیر تعریف کننده هدف
  • اهداف مناسبتی
  • مدت زمان حضور
  • تعداد صفحات

هر کدام می تواند هدفی را به خوبی تعریف نماید، اما اهداف مبتنی بر مسیر، خیلی خاص و پر استفاده هستند، بنابراین شاید بد نباشد چگونگی تعریف یکی از این اهداف را با هم مرور نمائیم.

بعد از اینکه شما “csutom” و “destination” را انتخاب کردید، شما تعداد کمتری امکان انتخاب خواهید داشت، که شامل “equals to”، “begins with” و “regular expression”.

 

در بخش “equals to” همه چیز تقریبا واضح است، یعنی زمانی یک هدف محقق شده محسوب می شود که دقیقا بعد از یک فرآیند کاربر به آدرس کاملاً تعریف شده است وارد شود. به طور مثال، اگر شما صفحه ای دارید با آدرس /سبد-رید/تأئید-پرداخت/ و تنها می خواهید زمانی هدف را محقق شده بدانید که مشتری خرید را تمام کرده است و به این صفحه وارد شده است، از این آدرس استفاده می کنید و در بخش “equals to” آن را قرار می دهید به جای اینکه از /سبد-خرید/ و امکان “begins with” استفاده نمائید.

امکان دیگری که وجود دارد “regular expressions” است که فرمولهای خاصی را برای امکان کنترل بیشتر شما بر روی آدرس وب سایتهائی که در تعریف اهداف خود استفاده می کنید، بکار می برد. اما استفاده از آن کمی قلق دارد که بد نیست ابتدا راهنمای استفاده آن را مطالعه نمائید.

زمانیکه اهداف خود را تعریف کردید، می توانید تمامی فعالیتهای وب سایت خود را با جزئیات بررسی و اندازه گیری کنید. می توانید سئوالاتی مانند زیر را در ذهن داشته باشید:

آیا کاربران زمانیکه بین تعداد مشخصی از صفحات جابجا می شوند، خرید را بهتر انجام می دهند؟

آیا صفحاتی وجود دارد که در تصمیم گیری مشتریان نقش اساسی را بازی می کنند؟

آیا زمانی مشخص را کاربران صرف جستجو در وب سایت شما می کنند؟

با دانستن تمامی این نکات می توانید تحقق اهداف روی وب سایت خود را بادقت بهتری دنبال نمائید و کمپین خود را به سمت اهدافی بهتر راهنمائی کنید.

 

پایان بخش چهارم

مطالعه سایر بخش ها:

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید