masteradvertising

گوگل تگ منیجر چیست؟

گوگل تگ منیجر ابزاری است که توسط گوگل ارائه شده است و این امکان را به کاربران می دهد تا کدهای ردگیری مختلف و سایر کدهای لازم را به راحتی روی وب سایت خود مدیریت کنید. چند مثال از استفاده های گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) می تواند موارد زیر باشند:

  • افزودن کد گوگل آنالیتیک به وب سایت
  • ردگیری رویدادها (Event Tracking)
  • افزودن کد پیکسل فیس بوک
  • ردگیری موارد مختلف گوگل ادوردز

 

قبل از اینکه گوگل تگ منیجر توسط گوگل عرضه شود افزدون تمامی کدهای ذکر شده باید توسط کارشناسان فنی وب سایت به وب سایتها اضافه می شدند.

 

چه کارهائی با گوگل تگ منیجر قابل انجام است؟

با گوگل تگ منیجر می توانید تمامی ارتباطات را کنترل کنید و اطلاعات ابزارهای واسط مانند گوگل آنالیتیکز، میکس پنل، گوگل ادوردز، و غیر را مدیریت کرد. شاید لیستی مانند زیر حداقل های قابل مدیریت توسط گوگل تگ منیجر باشد:

  • کلیک بر روی یک لینک
  • کلیک بر روی دکمه های مختلف وب سایت
  • ارتباط با نمایش دهنده ویدیوها ( یوتیوب، ویمو و غیره)
  • جابجائی در طول یک صفحه وب سایت
  • زمانیکه یک المان مشخص روی وب سایت نمایش داده
  • زمانیکه یک فرم ثبت می شود

 

لیستی از ابزارهائی که به سادگی می توانید با استفاده از گوگل تگ منیجر آنها را نصب نمائید:

همچنین با گوگل تگ منیجر شما می توانید کوکی ها را نیز اضافه و مدیریت کنید.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید