masteradvertising

متوسط CTR در تبلیغات ادوردز چیست و چه تاثیری دارد

متوسط CTR در تبلیغات ادوردز چیست و چطور می توانید آن را افزایش دهید؟

 

اجازه بدهید بحث را در مورد نرخ کلیک تبلیغات (CTR) در گوگل ادوردز شروع کنیم. آیا واقعا CTR بر میزان فروش و جذب مشتری تبلیغات شما تأثیر دارد؟ چه اطلاعاتی از این طریق درخصوص کارائی و سلامت حسابهای کاربری در اختیار ما قرار میگیرد؟

نرخ مناسب CTR در ادوردز چیست؟

بسته به محصولی و بازاری که در آن تبلیغ می کنید و اینکه چطور این را انجام می دهید، این نرخ متفاوت خواهد بود. در ادوردز، دو بستر برای تبلیغات به شما داده می شود، شبکه جستجو و شبکه نمایش.

 

شبکه جستجو

در شبکه جستجو، تبلیغات افراد را بر اساس نوع جستجوئی که بر روی گوگل (یا موتور جستجوهای مرتبط با گوگل) انجام می دهند، هدفگیری می کنند. به دلیل اینکه تبلیغات شما در حقیقت در پاسخ به جستجوی آنها نمایش داده می شوند، نرخ کلیک در این شبکه معمولا بالاست. معمولاً نرخ متوسطی که بدون در نظر گرفتن بازار و نوع محصول به صورت متوسط طرح می شود، حدود دو درصد است، اما این نرخ می تواند بین یک تا بیست و پنج درصد متفاوت باشد.

شاید بتوان نرخ حدود شش درصد را بهینه ترین حالت در نظر گرفت.

پائین بودن نرخ کلیک الزاما به معنی وجود مشکل نیست. اگر استراتژی شما این است که تبلیغات را به فردی نشان دهید که به دنبال دقیقا محصولی است که شما از آن صحبت می کنید و سپس آنها را به وب سایت خود هدایت نمائید، به طور قطع نرخ CTR پائین تری را باید انتظار داشته باشید. به هر صورت، اگر شما به دنبال طرح راهکار برای رفع نیاز مشتری هستید که می تواند با محصولات مختلف پوشش داده شود، آنگاه شاید نرخ کلیک دو درصد، نرخ پائینی به حساب بیاید.

 

شبکه نمایش

با شبکه نمایش، تبلیغات بر روی وب سایتها، اپلیکیشن ها، جی میل، و هر جائی که به نوعی با گوگل طرف قرارداد باشد، امکان نمایش پیدا می کنند. افرادی که این بنرها یا ویدیوها را مشاهده می کنند قرار نیست الزاما به دنبال چیزی باشند که شما پیشنهاد می دهید. آنها تبلیغ شما را مشاهده می کنند شاید به این دلیل که روی وب سایتی هستند که محتوای آن به کلیدواژه هائی که شما هدفگیری کرده اید، نزدیک هستند، یا به دلیل اینکه شما آنها را به دلیل اینکه وب سایت شما را مشاهده کرده بوده اند، برای بازاریابی مجدد هدفگیری کرده اید. شاید، شما آنها را هدفگیری کرده اید، تنها به این دلیل که با جمعیت آماری که مد نظرتان بوده است همخوانی داشته اند وبه مشتریان ایده آل شما شباهت زیادی دارند. یا در حالتی دیگر، شاید آنها حتی به دنبال راه حلها یا محصولات شما هم نیستند، اما شما با توجه به داده هائی که در اختیار دارید، به گوگل و شبکه آن اعتماد کرده اید که آنها را شبیه به مشتریان بالقوه شما تشخیص دهد.

به دلیل مدل و روش هدفگذاری در شبکه نمایش گوگل، می توانید انتظار داشته باشید که نرخ کلیک به مراتب پائین تر از شبکه جستجو باشد. به طور معمول، نرخ کلیک در تبلیغات شبکه نمایش، در حدود یک درصد است. البته دقت داشته باشید که حساب کمپینهای جی میل را از این محاسبات جدا کنید.

 

معدل نرخ کلیک در در ادوردز چه میزان است و بازاریابان چه انتظاری باید داشته باشند؟

تا حالا، یکسری آمارو ارقام متوسط بازار را با هم مرور کردیم، و تصویری از اینکه متوسط نرخ کلیک چه میزان باید باشد، را داریم. اما همیشه یک نکته مهم را در خاطر داشته باشید که با توجه به صنعتی که در آن فعالیت می کنید همیشه می توانید انتظار نرخی متفاوت را داشته باشید. اینکه چقدر ساختار حساب کاربری ادوردز شما خوب طراحی شده است، می تواند سئوال مهمی باشد. آیا تبلیغی که شروع کرده اید یک تبلیغ برند سازی است (تبلیغی که قرار است کسانی را پوشش دهد که به دنبال برند شما هستند) یا تبلیغاتی بدون وابستگی به برند است (که افراد در حال جستجو برای محصول یا خدمتی مشخص هستند و شما سعی دارید به آنها معرفی شوید)؟ تعداد زیادی متغیر وجود دارد که می تواند بر نرخ CTR اثر بگذارد، اما تا زمانیکه شما بتوانید نتایج خود را در محدوده اعداد مورد بحث تا اینجا نگه دارید، می توانید بگوئید که در مسیر درست هستید و جا برای بهبود نتایج خود خواهید داشت، اما تصور اعدادی جادوئی را نداشته باشید.

 

اما چطور می توانید نرخ CTR خود را در تبلیغات ادوردز بهبود ببخشید؟

اگر شما نرخ کلیک پائینی دارید، خبر خوب این است که به سادگی می توانید آن را بهبود ببخشید. برعکس SEO، گوگل ادوردز داده های فراوانی را برای شما فراهم می کند که می توانند به شما در بهبود وضعیت موجودتان کمک کند. می توانید روشهائی که در ادامه می آید را تست کنید و نتایج بهتری از کمپینهای ادوردز خود بدست آورید. می توانید تنها برخی از آنها را بکار بگیرید و نتایج را با قبل مقایسه کنید.

 

برخی از بهترین روشها بهبود نرم کلیک تبلیغات ادوردز

آزمایشهائی که انجام می دهید را دسته بندی کنید (در هر زمان تنها یک عنصر را تغییر دهید، به طور مثال تیتر اول، تیتر دوم، آدرس وب سایتی که در شبکه نمایش استفاده کرده اید، یا Call to Action) و فراموش نکنید که عواملی که موفق نشان می دهند را حفظ کنید و تبلیغات ناموفق را متوقف کنید.

حتما گزارش واژه هائی که جستجو بر اساس آنها انجام شده است را مرور کنید (Search Terms Report)

اطمینان پیدا کنید که کلمات غیر مرتبط با شما بودجه تبلیغات شما را هدر ندهند. اگر این کلمات وجود دارند، آنها را به عنوان کلمات منفی، اضافه کنید. اگر سئوالاتی پیدا می کنید که خیلی کارآئی خوبی نشان می دهند اما توسط هیچکدام از واژه های شما هدفگیری نشده اند، حتماً آنها را اضافه کنید و موقعیتهای مختلف نمایش در نتایج جستجو را تست کنید تا ببینید قرار گرفتن در چه موقعیتی شما بهترین CTR را بدست می آورید. می توانید اینکار را با افزودن قیمت حراجی کلیدواژه ها یا بهبود امتیاز کیفیت کلیدواژه های خود انجام دهید.

 

چه چیزهای دیگری شما باید در خصوص نرخ کلیک در ادوردز بدانید؟

استفاده از نرخ کلیک به عنوان اصلی ترین شاخص ارزیابی می تواند به شما شاخص غلطی بدهد. اگر شما بتوانید تستهای متعددی را بر روی تبلیغاتی که دارید پیاده کنید، به سادگی می بینید که ممکن است یک تبلیغ نرخ کلیک بالاتری داشته باشد، درحالیکه تبلیغ دیگری است که بهترین نتیجه را با تحقق هدف شما از کمپین در اختیار شما قرار می دهد، چه تبلیغی را موثرتر می دانید؟

درصورتیکه هر دو در یک گروه تبلیغ باشند و هر دو یا کاربران موبایل و یا کاربران دسکتاپ را هدفگیری کرده اند، نرخ بالای اهداف محقق شده معنی هزینه کمتر برای تبلیغ را به همراه خواهد داشت.

ممکن است ترجیح شما بر ادامه تبلیغی باشد که اهداف بیشتری را با هزینه کمتر محقق کرده است، درست است؟ این تبلیغ نه تنها هزینه کمتری ما به ازاء هر هدف محقق شده دارد، بلکه هزینه شما برای کلیکهائی که شما را به هدفتان نمی رساند نیز کاهش می دهد. این شاید مثالی ساده و پیش و پا افتاده باشد، اما نشان می دهد که بهبود کمپین برای نرخ کلیک بالاتر نمی تواند الزاما کارکردی درست باشد (البته کاملا به هدف کمپین بستگی دارد و در خصوص کمپینهای برندسازی داستان متفاوت است).

 

روشی مناسب برای بررسی نرخ کلیک

نرخ کلیک کمپین ادرودز شما شاخصی معناداراست و به شما نشان می دهد که تا چه حد هدفگذاری برای جامعه آماری خاص می تواند درست یا نادرست باشد. همچنین این شاخص می تواند یکی از چندین مرحله از مراحل بهبود تعداد اهداف محقق شده در کمپین شما باشد. داشتن نرخ کلیک مناسب حتما یکی از ابتدائی ترین اهداف کمپین ادوردز است، اما نه اساسی ترین. در نظر گرفتن یک شاخص به تنهائی می تواند باعث شود تا سایر اطلاعات به خوبی دیده نشوند.

درک درست ارتباط بین نرخ کلیک، میزان تحقق اهداف، و هزینه هر هدف محقق شده، نیاز به نگاهی چند وجهی دارد که می تواند در نهایت کل کمپین را موفق سازد و از یک سویه نگری شما در هنگام بهینه سازی کمپین جلوگیری نماید. همیشه تحقق اهداف یک کمپین که توسط کاربرانی فاقد کیفیت لازم باشد، تنها مدلی از باخت یک کمپین راتداعی میکند. تحقق اهداف یک کمپین توسط کاربرانی که کیفیت لازم را دارند، اما تعداد آن کم باشد نیز مدلی پر هزینه خواهد بود. و در نهایت بهترین نرخ کلیک در یک کمپین ادوردز بدون اهداف محقق شده پر تعداد و با کیفیت نیز هیچ ارزشی نخواهد داشت.

1
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید