masteradvertising

معرفی چند اصطلاح در سئو (SEO) – بخش پنجم

Click-Through Rate (CTR)

نرخی (بصورت درصد ارائه می شود) که بیان کننده میزان کلیک بر روی نتیجه یک جستجو است. محاسبه آن ساده است، تقسیم تعداد کلیک بر تعداد دیده شدن یک تبلیغ یا نتیجه ارگانیک جستجو ضربدر ۱۰۰ آن را بدست خواهد داد.

 

Cloaking

نمایش متفاوت محتوا یا آدرس وب سایت (URLs) برای افراد و موتورهای جستجو است. این یکی از موارد تخطی از دستورالعملهای گوگل است.

 

CMS

این حروف در حقیقت نماینده “سیستم مدیریت محتوا” هستند. در حقیقت برنامه ای مبتنی بر وب است که به افراد اجازه می دهد تا محتوا و موارد با ارزش کاری دیجیتال خود را ایجاد، بارگذاری و مدیریت نمایند.

 

Co-Citation

دفعاتی که به دو وب سایت (یا دو صفحه وب سایت) توسط وب سایتی سوم اشاره می شود، حتی اگر آن دو مورد به یکدیگر لینک نشده باشند. این روشی است که موتورهای جستجو می توانند تشابهات محتوائی و موضوعی را دسته بندی نمایند.

 

Comment Spam

کامنتهای ضعیفی که اغلب به منظور تبلیغ و بی ربط به موضوع مورد بحث، معمولا توسط برنامه های اتوماتیک به منظور ساختن لینکهای رایگان استفاده می شوند.

 

Competition

دو نوع رقابت وجود دارد:

  • رقبای مستقیم: شرکتهائی که محصولات مشابه یا خدمات مشابهی دارند، نیازهای مشابهی را پوشش می دهند، و مخاطبین مشابهی را چه آنلاین و چه بصورت فیزیکی هدف قرار می دهند.
  • رقبای سئو: شرکتهائی که از کلیدواژه های مشابه استفاده می کنند و امکان دیده شدن مشابهی را دنبال می کنند، اما محصولات و خدمات آنها متفاوت است و نیازهای متفاوتی را پوشش می دهند، اما این امکان وجود دارد که جامعه آماری مشابهی را هدف گرفته باشند.

 

 

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید