masteradvertising

توصیه های لحظه آخر تبلیغات روی فیس بوک برای بهترین کسب نتیجه

زمانیکه به یک رویداد خاص در تقویم نزدیک هستید و می دانید که بسیاری از شرکت ها نیز به این رویداد نظر مساعد دارند و هزینه زیادی را برای تبلیغات در این محیط در نظر گرفته اند، شما نیز حضور خود را لازم می بینید. معمولاً ۲۲ درصد از بازدیدکنندگان روزانه فیس بوک از این قیمت ها یا شرایط ویژه استقبال می کنند، در نتیجه داشتن تبلیغات مناسب روی فیس بوک و اینستاگرام می تواند فرصتی مغتنم برای معرفی محصول یا خدمت شما باشد.

برای اطمینان از اینکه شما از تمامی فرصت های موجود استفاده کرده اید، شاید برخی از این تکنیک های هدفگذاری بتواند به شما در رسیدن به هدف کمک کند.

 

۱- دامنه افرادی که هدفگیری می کنید را توسعه بدهید

جامعه آماری ۱۸ تا ۲۴ ساله ها روی فیس بوک و اینستاگرام همیشه گرانترین جامعه آماری از نظر هزینه تبلیغات به شمار می روند، و این نشان از مهم بودن این بخش از بازار هدف دارد. اما به خاطر داشته باشید که استفاده از سایر جوامع آماری که ممکن است طرف مخاطب محصول یا خدمات شما باشند، نیز می تواند کمک کند تا هزینه هر کلیلک شما روی فیس بوک و اینستاگرام کاهش یابد و در عین حال مخاطبان بیشتری را هدف تبلیغات خود قرار دهید.

 

۲- مدل تبلیغات خود را تخصصی کنید

هدفگذاری بر اساس علاقه مشتریان بالقوه بخش خیلی مهمی خواهد بود، اینکه تا آنجا که می توانید افرادی که بیشتر به مشتریان شما شبیه هستند، هدف گیری کنید می تواند از هدر رفتن بودجه تبلیغات شما جلوگیری کند. شاید یکی از ساده ترین کارها، تقسیم کردن کاربران فیس بوک و اینستاگرام بر اساس خصوصیات دقیقی است که بتوانید بر اساس آن خصوصیات به طور دقیق بگوئید این دسته اول مشتریان است و این دسته دوم، خصوصیاتی که بتوانید آنها را از یکدیگر به خوبی تمیز دهید.

 

۳- حتما لیست مخاطبانی برای رویدادها یا مناسبت هائی که به صورت آفلاین دارید تعریف کنید

اگرهنوز این تنظیم را برای بررسی لیست مخاطبان خود در فیس بوک و اینستاگرام انجام نداده اید، حتما اینکار را انجام دهید. این یکی از رایجترین توصیه ها به شرکت هائی است که به خصوص امکان فروش یا ارائه سرویس به صورت تلفنی را دارند.

 

این لیست مخاطبان بعدها به عنوان یکی از لیستهای مهم در بازاریابی مجدد به کسب و کار شما کمک خواهد کرد. و در انتها اینکه حتما به دنبال ایجاد لیست های مشابه لیست مخاطبینی که دارید باشید و آن را در نظر داشته باشید، چرا که این لیستها بر اساس تشابه نسبی مخاطبین با لیست فعلی شما شکل میگیرند.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید