masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپین ها

بخش هشتم

 

ایجاد بخش بندی های انتخابی برای درک بهتر مشتریان مختلف

آیا مخاطبانی که می خواهید هدف قرار دهید به خوبی تعریف شده اند؟ آیا ترافیکی که توسط کمپین PPC به وب سایت خود می فرستید همین مخاطبان را هدفگیری کرده است؟ با ایجاد گروه بندی های مختلف در گوگل آنالیتیک به سادگی می توانید ترافیک خود را دسته بندی کنید.

به طور مثال، شما ممکن است بخواهید تمام کاربران خود را بر اساس رفتارهای آنها با کسانی که مشتری شما شده اند مقایسه کنید. اگر شما بطور مثال متوجه شوید که کسانی که به سرنخهای تجاری شما تبدیل شده اند به طور متوسط سه صفحه از وب سایت شما را مشاهده کرده اند و زمانی معادل ۳ تا ۴ دقیقه را روی وب سایت شما سپری کرده اند، شما باید مطمئن شوید که کمپین شما این گروه از افراد را هدفگیری کرده است و بودجه شما را با سایر افراد هدر نمی دهد.

برای اینکار شما باید مخاطبان خود را دسته بندی نمائید. با دانستن رفتار و چگونگی تعامل مشتریان واقعی شما با وب سایتتان شما به سادگی می توانید آنها را با ترافیک ارسالی توسط کمپین PPC خود مقایسه کرده و مفید یا غیر مفید بودن ترافیک را درک نمائید.

در اینجا مثالی در خصوص چونگی دسته بندی ترافیک در ادوردز بیان خواهیم کرد. در هر گزارش گوگل آنالیتیک، بر روی گزینه “Add Segment” کلیک نمائید.

سپس به بخش مدلها بروید، و شرایط خود را بر اساس Source/Meium که با شرایط هدفگذاری شما همخوانی دارد تنظیم کنید.

به همین سادگی اولین و ساده ترین مدل گروه بندی را ایجاد کرده اید. اگر می خواهید ویژگی های بیشتری را تعریف نمائید، می توانید در بخش فیلترهای اضافی، حالتهای مختلف را تعریف کنید.

 

پایان بخش هشتم

مطالعه سایر بخش ها:

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

بخش ششم

بخش هفتم

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید