masteradvertising

حذف چهار امکان هدفگذاری تبلیغات در فیس بوک

هفته گذشته، فیس بوک چهار امکان هدف گذاری را که احتمال استفاده از آنها در هدفگیری به منظور کارکردهای غیر اخلاقی و نژادپرستی می رفت، حذف کرد.

فیس بوک در پستی از وبلاگش، هفته گذشته اعلام کرد “برای اطمینان از اینکه هدفگذاری ها به منظور فعالیتهای غیر اخلاقی و نژاد پرستانه استفاده نمی شود، این بخش از هدفگیری ها را تا زمانیکه بتوانیم توسط فرآیندی مناسب جایگزین کنیم، از دسترس خارج می کنیم.” این جهار بخش که اطلاعاتی در خصوص محل تحصیل، شغل، زمینه مطالعاتی و عنوان شغلی ارائه می دادند که فیس بوک آنها را از حسابهای کاربری کاربران خود جمع آوری کرده بود.

این حذف تنها در خصوص شرکتهائی اعمال می شود که از این هفته تبلیغات جدید را شروع کرده باشند. شرکتهائی که در حال حاضر این اطلاعات را استفاده کرده بوده اند، تحت تأثیر این تغییرات قرار نخواهند گرفت. این بخشها دیگر برای طراحی تبلیغات جدید در بخش انتخاب مخاطبین در دسترس نیستند.

اینکه فیس بوک تغییری را در پلتفورم خودش اعمال می کند، اما در بخشهائی به دلخواه خودش آن را اعمال نمی کند، چیز عجیبی نیست. فیس بوک معمولا تغییرات را در گذر زمان به تمام کاربران خودش اعمال می کند و به تدریج سرویسهای قدیمی را از دسترس خارج می کند. این دقیقا همان مدلی است که فیس بوک سال گذشته نیز، هنگامی که تغییراتی را در حوزه سرویسهای تبلیغاتی در بخش “هدفگذاری های وابستگی” اعمال کرد، پیاده سازی کرد.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید