masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپینها

بخش هفدهم

 

از گزارش تصویری قیف حرکت مشتری برای درک ایرادات کار، استفاده کنید

اگر بازدیدکننده مراحل مختلف را برای مشتری شدن طی می کند، یا اگر شما می خواهید هر یک از مراحل را با دقت بررسی کنید، این گزارش می تواند به شما در ایجاد تصویری از آنچه در حال اتفاق است، بدهد.

 

این مدل قیف در حقیقت از ترکیب مسیرهای مختلف ساخته شده است. به طور مثال، شما می توانید قیف را طوری تنظیم کنید که برای هر مرحله نام مشخصی در نظر بگیرید و به این ترتیب تصویر بهتری از فرآیند برای خودتان ترسیم نمائید.

برای تنظیم آن، ابتدا باید به بخش Admin > Goals بروید و سپس بر روی دکمه هدف جدید کلیک نمائید.

 

برای تنظیم یک هدف، شما می توانید Custom را انتخاب کنید و هدف شما در اینجا یک آدرس خواهد بود. زمانیکه جزئیات هدف را وارد کردید، می توانید یکی از انتخابهای Begins with یا Regular Expression را داشته باشید که کاملا به میزان پیچیدگی ساختار URL شما بستگی دارد.

سپس شما باید Funnel را انتخاب نمائید، در غیر اینصورت شما تنها آخرین مرحله مسیر را اندازه گیری و ردگیری خواهید کرد. به محض اینکه آن را انتخاب کنید، می بینید که امکان اضافه کردن مرحله های مختلف قبل از هدف نهائی فراهم می شود. در این مثال می می خواهم مراحل فعالیت روی یک وب سایت فروش آنلاین را بررسی نمایم، برای همین مراحل مختلفی که یک مشتری طی می کند تا فروش را قطعی کند در اینجا لحاظ شده است.

زمانیکه همه چیز تنظیم شد، هدف نهائی را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید همه چیز را درست تنظیم کرده اید.

زمانیکه هدف نهائی را ارزیابی نمائید، دقت کنید که ممکن است عددی که می بینید خیلی بالا یا پائین باشد، در این حالت باید مسیرهائی که برای حرکت مشتری داده اید را یک دور دیگر مرور نمائید. زمانیکه هدف را ذخیره نمودید، دیگر زمان، زمان جمع آوری داده هاست و شما باید با رفتن به Conversions menu > Goal > Funnel Visualization بتوانید چیزی شبیه به نمودار زیر ببینید.

اکنون که می توانید تمامی بخشها را به خوبی ببینید، زمان آن است که با دقت مسیرها را چک کنید و نقاط ضعف خود را پیدا کنید. با توجه به ضعفهای مختلف شما می توانید تصمیمات مختلفی را اتخاذ نمائید.

از سوی دیگر، اگر شما می بینید که به طور مثال بخش حمل و نقل و ارسال محصول باعث می شود مشتری زیادی از دست بدهید، باید سئوالاتی مانند “آیا بخشهای مختلف جمع آوری اطلاعات لازم برای ارسال کالا، برای همه قابل درک هستند؟” را از خود بپرسید و سعی کنید هر بخش را تا حد امکان در دسترس و راحت تعریف نمائید.

 

پایان بخش هفدهم

 

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید