معرفی چند اصطلاح در سئو (SEO) – بخش شانزدهم
Knowledge Graph
مجوعه اطلاعاتی که گوگل برای جستجو و مطابقت جستجوی مراجعین به گوگل و وب سایتهائی که شناسائی کرده است بکار میگیرد. در حقیقت این بخشی دانش محور است که در تلاش برای درک درست مشتریان و ارائه خدمات بهتر به آنان بر اساس داده های جمع آوری شده از وب سایتهاست.
Knowledge Panel
بسته ای که در بالای صفحه نخست یا سمت راست (در دسکتاپ) نتایج جستجو ظاهر می شود. این بسته حاوی اطلاعاتی درخصوص افراد، مکانها و چیزهائی است که مورد جستجو بوده اند و همچنین حاوی لینک به وب سایت نیز هست.
KPI
خلاصه شاخص اصلی کارآئی است. ابزار اندازه گیری ای است که کسب و کارها برای درک درست میزان موفقیت شاخص های کسب و کار خود بکار میگیرند.
Landing Page
هر وب سایتی که مخاطبان به آن وارد می شوند. همچنین به صفحات تکی اطلاق می شود که برای جمع آوری سرنخهای تجاری و تحقق اهداف کمپینها مورد استفاده قرار میگیرد.
Latent Semantic Indexing (LSI)
اطلاعاتی که به الگوریتم موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند درک درستی از معنای واژه مورد جستجو داشته باشند.
Lead
به شخصی که ممکن است به محصول یا سرویس ما علاقمند باشد. سرنخهای تجاری معمولا به انتخاب خود ایمیل آدرس خود را در اختیار شرکتهای قرار می دهند و در ازاء آن چیزی دریافت می کنند که به نحوی ارزشی برای آن شخص دربر دارد.
Link
ارتباط بین دو وب سایت که با استفاده از کدهای HTML برقرار می شود. یک لینک می تواند کاربران را برای جستجو در صفحات مختلف وب سایت کمک نماید، به شبکه های اجتماعی هدایت کند و یا حتی به سمت نصب یک برنامه براند. لینکها نقشی حیاتی برای موتورهای جستجو در رتبه بندی وب سایتها ایفا می کنند.