masteradvertising

پنج شاخص اندازه گیری موفقیت ویدیو روی فیس بوک

بگذارید با یک واقعیت انکار ناپذیر آغاز کنیم، ویدیو بالاترین درصد موفقیت در جذب مشتری روی شبکه های اجتماعی را دارد. زمانیکه می خواهیم از محتوا سخن بگوئیم، ویدیو پادشاه پادشاهان است، بهترین بازیگر این حوزه، بهترین بهترین هاست. چرا ویدیو بهترین نرخ تبدیل مشتری را دارد؟ راحت ترین پاسخ شاید این است که به حس آدمی نزدیکتر است. تصاویری که زندگی را به تصویر می کشند. اگر ویدیوئی است که انسانها در آن نقش آفرینی کرده اند، صورتها احساس را منتقل می کنند، با آنها می توان ارتباط برقرار کرد و به درک متقابل رسید.

با توجه به اینکه این روزها گوشی های هوشمند در همه جا در دسترس هستند و امکان ارتباط از طریق اینترنت را فراهم می کنند، به راستی تبدیل به بخشی از روابط اجتماعی و انسانی شده اند، با این تفاصیل چطور می توان آن را ندیده گرفت؟ و تمام این ارتباطات در بستر شبکه های اجتماعی شکل و معنا گرفته اند.

در اینجا با هم چند مقیاس سنجش میزان موفقیت ویدیو را مرور می کنیم.

 

  1. نرخ مشاهده ویدیو: این مقیاس به شما می گوید که چند نفر ویدیوی شما را در بازدیدهای روزانه خود از شبکه های اجتماعی دیده اند و چند نفر از آنها آن را مشاهده کرده اند.
  2. مشاهده ده ثانیه ای ویدیو: این مقیاس به شما این امکان را می دهد که بتوانید تعداد افرادی که ویدیوی شما را بیش از ده ثانیه دیده اند، را مشخص نمائید که این می تواند شاخصه ای برای میزان کیفیت ویدیوی شما باشد.
  3. برقراری ارتباط با ویدیو: زمانیکه به بررسی ویدیو می پردازیم، برقراری ارتباط مثبت خیلی مهم است. به طور عمومی نه درصد از تمام افرادی که ویدیوی شما را دریافت کرده اند، ویدیو را مشاهده می کنند. بنابراین از هر ۱۰۰ نفری که روی صفحه فیس بوک خود دارید، تنها نه نفر مشاهده کننده ویدیوی شما خواهند بود، بنابراین بازخوردی که این افراد به شما خواهند داد برای شما بسیار با ارزش خواهد بود.
  4. معدل تماشای ویدیو: ما می دانیم که اگر افراد بیش از سه ثانیه ویدیوی شما را مشاهده نمایند، فیس بوک آن را به عنوان یک مشاهده در نظر می گیرد. اگرآنها بیش از ده ثانیه تماشا کنند، آن را سطحی بالا از تعامل با مشتری ارزیابی می کند. زمانیکه معدل تماشای ویدیوی شما به این حد برسد، نشان می دهد که کاربران از ویدیوی شما استقبال کرده اند و این همان نتیجه مثبتی است که لازم دارید.
  5. مدت زمان ویدیو: به طور مطلوب، زمان ویدیو ها بین ۲۰ تا ۹۰ ثانیه است. هر چیزی بیش از این زمان، عملاً در برقراری ارتباط با مشتریان شکست خورده است، اما همیشه موارد استثنا نیز وجود دارد، اما نمی توان به آن اتکا کرد. توصیه خود فیس بوک استفاده از ویدیوهائی با طول زمانی حداکثر ۱۵ ثانیه است.

 

در نظر داشته باشید که شرح تصاویر خود را به ویدیوهای خود اضافه کنید، چارکه در بیشتر موارد افراد حتی با وجود اینکه در سرویس جدید فیس بوک صدای ویدیو به صورت خودکار پخش می شود، موبایل خود را با صدای بسته چک می کنند و این نوشتار می تواند به برقراری ارتباط بیشتر کمک کند.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید