masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپینها

بخش نوزدهم

 

واژه های جستجو شده را برای گزارش دقیقتر به واژه های برند و غیر برند دسته بندی کنید

در زمان تنظیم یک کمپین PPC، منطقی است که کلیدواژه ها را به دو دسته مرتبط با برند و غیر برند تقسیم بندی کنید، به خصوص برای درک درست ترافیک، چراکه واژه های برند و غیر برند به لحاظ کیفیت کارآئی کاملا متفاوت عمل می کنند. کسانی که در جستجو از نام برند شما استفاده می کنند، نشان می دهند که حتما می خواهند این خرید از شما اتفاق بیافتد، در مقابل افرادی که از جستجو، بدون استفاده از برند خاصی استفاده می کنند تنها به دنبال محصول هستند و برند خاطی مد نظرشان نیست. در گوگل آنالیتیک می توانید این دسته بندی کلیدواژه ها را انجام دهید.

در اینجا می توانید یک نمونه را مشاهده نمائید:

برای ساخت این گزارش، به بخش ادمین برید و سپس در بخش تنظیمات کانال، بر روی Manage Brand Terms کلیک کنید.

در اینجا شما می توانید کلیدواژه هائی را که در کمپین مربوط به برند هدفگیری کنید، اضافه کنید. همچنین می توانید واژه ها را بر اساس دسته بندی گوگل به برند و غیر برند قبول یا رد کنید و آنها را با دقت بررسی کنید و اگر واژه هائی در این دسته بندی نبود را نیز می توانید اضافه کنید.

تقریباً ۴۸ ساعت طول می کشد تا این تغییرات در گزارش شما خود را نشان دهد. این کانالها در Multi-Channel Funnels در دسترس قرار می گیرند که در بخش کانالهای Acquisition قابل دسترسی خواهد بود.

در نظر داشته باشید که این دسته بندی تمامی کمپینهای شما را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین هر ترافیکی که از هر کانال CPC (مانند کمپینی که روی بینگ داشته باشید) به گوگل آنالیتیک برسد بر این اساس دسته بندی خواهد شد.

 

پایان بخش نوزدهم

1
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید