masteradvertising

چگونگی تأثیر طراحی وب بر بازاریابی محتوائی

وب سایت شما بر چگونگی ارتباط کاربر با وب سایت شما و محتوایی که دارید، تأثیر می گذارد. در اینجا به مرور چهار روشی که وب سایت بر کاربر تأثیر متقابل می گذارد، می پردازیم.

 

۱- دسترسی

یکی از مهمترین عوامل چگونگی ارتباط کاربر با وب سایت، چگونگی دسترسی به داده هاست. اگر شما با وب سایت خود تلاش برای اطلاع رسانی دارید، آسانی یافتن داده مورد جستجو و خوانش آن مهمترین عامل خواهد بود. روش جابجائی بین صفحات مختلف و چگونگی رسیدن به داده های مورد جستجو، بدون نیاز به ورود به صفحات غیر مرتبط یا کلیک بر روی لینک های غیر مرتبط، می تواند تأثیر مهمی داشته باشد.

 

۲- ظاهر وب سایت

بازدیدکنندگان در خصوص کیفیت و نوع اعتمادی که می توانند به وب سایت داشته باشند، می تواند از ظاهر وب سایت و اینکه چکونه دیده می شود می تواند بر قضاوت بازدیدکنندگان تأثیر بگذارد. علی رغم داشتن محتوایی با ارزش و راحتی جابجائی بین صفحات و محتواهای مختلف، ظاهر وب سایت می تواند کاربر را دفع کند.

اگر وب سایت شما ظاهری قدیمی باشد، گیرایی لازم را نداشته باشد، کاربران می توانند براحتی وب سایت شما را ندیده بگیرند. شما نیاز دارید طراحی ساده و تمیزی داشته باشید که بتواند به صورتی بسیار حرفه ای برای کاربران جذابیت داشته باشد و به کاربران اعتماد به نفس لازم را بدهد.

 

۳- خوانا بودن محتوا

بطور کلی در نگاهی عمومی به وب سایت، صفحات وب سایت شما باید به راحتی قابل خواندن باشند. بسیاری از فونت ها می توانند غیر حرفه ای و غیر خوانا باشند و شاید به سادگی بشود با استفاده از فونتی خوانا برای تیترها و فونتی خوانا برای متن تمام نیاز کاربران را برآورده نماید.

انتخاب فونت و رنگ متناسب می تواند به کاربر شما در خواندن و درک محتوا کمک نماید. شما می توانید محتوائی را منتشر نمائید که کیفیتی مناسب داشته باشد و تنها استفاده از رنگ نامناسب و فونت نامناسب و یا اندازه نامناسب آن، به راحتی مخاطب خود را از دست دهید.

 

۴- درک محتوا

خیلی از مردم به صورت تصویری یاد می گیرند، و نیاز است که از تصاویر و عکس هائی استفاده شود که به درک ساده تر محتوا کمک نماید. این نیازی است که نمی توان از آن به سادگی گذشت.

فارغ از اینکه کسب و کار شما متعلق به چه صنعتی است، استفاده از عکس و تصویر و حتی ویدیو می تواند به کاربران بالقوه شما برای تبدیل به کاربران بالفعل شما کمک شایان توجهی بکند، این به این معنی است که در طراحی وب سایت خود استفاده مناسب از ترکیب تصویر و متن را باید به عنوان یک اولویت اصلی در نظر گرفت.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید