معرفی چند اصطلاح در سئو (SEO) – بخش هفدهم
Link Bait
محتوائی که آنقدر جذابیت داشته باشد که علاوه بر جذب مخاطب برای خواندن آن محتوا، آنها را تشویق به به اشتراک گذاری لینک آ مطلب نیزبنماید.
Link Building
فرآیندی که در آن لینکهائی از وب سایت شما توسط وب سایتهائی که قابل اعتماد و دارای رتبه قابل قبولی از نظر گوگل هستند به اشتراک گذاشته می شوند. فرآیند ساخت لینک می تواند توسط:
- برقراری ارتباط با وبلاگ نویسان مطرح، اینفلوئنسرها، و افراد مطرح در حوزه وب
- ارائه محتوائی با کیفیت بالا که بتواند بدلیل کیفیتش توسط وب سایتهای مطرح به اشتراک گذاشته شود
- پرداخت وجهی تا بتوانید به عنوان مشارکت محتوای خود را در وب سایتی مطرح منتشر کنید و از آن به وب سایت خود لینک بگیرید
Link Equity
ارزش لینک داخلی بر اساس مرتبط بودن محتوا، قابل اعتماد بودن و اجازه به اشتراک گذاری داشتن.
Link Farm
زمانیکه تعدادی وب سایت به یکدیگر لینک داده اند و معمولا اینکار توسط برنامه های خاصی انجام می شود به امید اینکه بتوانند ترافیک بهتر و جایگاه بهتری در نتایج جستجو پیدا کنند. این تاکتیک اسپمی است.
Link Juice
واژه ای که هر گز نباید در فضای آنلاین و عمومی بکار برید. معنای اصلی آن رتبه خوب صفحه است.
Link Profile
هر نوع لینکی که به وب سایتی خاص اشاره دارد. کیفیت هر اینک می تواند بسته به اینکه چه مدل anchor text بکار رفته است، متفاوت باشد.
Link Velocity
اینکه یک وب سایت با چه سرعتی نسبت به جمع آوری لینک اقدام میکند. افزایش ناگهانی تعداد لینکها می تواند نشانه ای از فعالیتهای اسپمی باشد، یا می تواند نتیجه بازاریابی ویروسی باشد، یا کار خبری مؤثری که بتواند ترافیک و لینک را با هم افزایش دهد.