masteradvertising

پنج مرحله طرح بازاریابی شبکه های اجتماعی

دیگر آسان نیست کسی بخواهد در حوزه تبلیغات شبکه های اجتماعی یک حرفه ای باشد. ضمن اینکه، کار ساده ای نیست با همه احتمالات این روزها، بازاریابی شبکه های اجتماعی را طرح ریزی کرد. اما به هر حال، مواردی وجود دارد که می توان روی آنها برای موفقیت بیشتر طرحهای بازاریابی شبکه های اجتماعی حساب کرد.

 

  • ? مرور اهداف کسب و کار

یکی از حیاتی ترین مواردی که در بسیاری از برنامه ریزی ها آرام آرام فراموش می شود و افراد آن را نادیده میگیرند، هدف نهائی سازمان از حضور در شبکه های اجتماعی است. همیشه باید یک قدم به عقب برگردید، با دقت اهداف کسب و کار خودتان یا مشتری خودتان را مرور کنید تا نکته ای حیاتی از قلم نیفتاده باشد.

 

  • ? مشخص سازی بستر کار

به طور دقیق مشخص کنید که بر روی کدام شبکه اجتماعی می خواهید بیشترین زمان و انرژی را صرف کنید. یادتان باشد الان دیگر سال ده سال پیش نیست، که بخواهید ببینید آیا مشتری شما نیازی به حضور در شبکه های اجتماعی دارد یا خیر، حضور در شبکه های اجتماعی دیگر یک الزام است. بنابراین باید با دقت و شناخت درست از کسب و کار مورد نظر و هدفگذاری های آن، باید شبکه های اجتماعی مرود نظر را انتخاب نمائید. البته این به این معنی نیست که تمامی شرکتها و مشتریان به یک شکل و با یک هدف از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، نکته این است که دیگر تمامی آنها از شکبه های اجتماعی استفاده می کنند، تنها نوع رویکرد و هدفگذاری آنها متفاوت خواهد بود.تنها نکته ای که نباید فراموش کنید این است که نمی توانید طرحی برای حضور درشبکه های اجتماعی داشته باشید و در آن فیس بوک و اینستاگرام را به عنوان اصلی ترین بازیگران این حوزه، نادیده بگیرید.

 

  • ? بودجه بندی

یادتان باشد که حضور در شبکه های اجتماعی رایگان نیست. همانند هر فضای اینترنتی دیگری، رقابت و محدودیت وجود دارد، و متناسب با هزینه ای که پرداخت می کنید، امکانات نیز دریافت می کنید. بنابراین بر اساس نوع بازار هدف و میزانی که می خواهید در شبکه های اجتماعی دیده شوید، باید سرمایه گذاری لازم را پیش بینی کنید.

 

  • ? پیش بینی محتوا و نیروی پرسنلی

تأمین اعتبارات مالی لازم برای پروژه تنها بخشی از آن است، اما حل کننده تمام مشکل نخواهد بود. بیشتر سازمانها به خوبی می دانند که برای مدیریت شبکه های اجتماعی به محتوا نیاز دارند، محتوائی که برای مخاطبین آنها جذاب و در عین حال مفید باشد. اما هم زمان نیازمند متخصصانی هستید که بتوانند به بهترین وجه ممکن از این محتوای تولیدی استفاده کنند. ترکیب مناسبی از محتوا و متخصصان می تواند تضمینی برای موفقیت طرح باشد.

 

  • ? تصمیم گیری به موقع

همه چیز با سرعتی شگفت انگیز در حال تغییر است، برای استفاده بهینه از سرمایه گذاری و تمامی امکانات نیازمند این هستید که نسبت به این تغییرات به روز باشید. شرکتهائی که در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی انجام می دهند همیشه یک قدم از رقبای خود جلوتر هستند. آموزش دائمی پرسنل و به روز نگهداشتن دانش استفاده از زیرساختهای اینترنتی مختلف، رمز نهائی موفقیت خواهد بود.

شکی نیست که رقابت در این فضای به شدت رقابتی و سریع، کاری سخت و پیچیده است، اما با در نظر گرفتن این پنج مرحله نه چندان ساده، شانس شما برای موفقیت چند برابر خواهد شد.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید