دو عامل هدر رفتن ناخواسته بودجه تبلیغاتی ادوردز
به طور معمول دودسته ترافیک داریم:
- ترافیک برنامه ریزی شده، ترافیکی است که برای آن برنامه ریزی کرده ایم و هدفگیری های آن بر اساس کلیدواژه ها، منطقه جغرافیائی، و شبکه ارتباطی صورت گرفته است.
- ترفیک واقعی، ترافیکی است که شما از تبلیغات خود دریافت می کنید، فارغ از اینکه استراتژی شما چه بوده است.
بطور خلاصه، تفاوت بین این دو ترافیک همان نقطه ای است که شما بودجه خود را هدر می دهید. اما خوشبختانه، این مشکل قابل شناسائی و حل است.
اشتباه اول: هزینه کردن روی کلیدواژه های غلط
هدر دادن بودجه برای تبلیغات کلیدواژه های اشتباه، از مشکلات معمول است. برای حل آن باید دو سئوال را پاسخ داد:
- جستجو بر اساس چه کلیدواژه ای صورت گرفته است؟ این همان جمله، کلمه یا کلماتی است که کاربر در موتورهای جستجو بدنبال آن بوده است.
- کلیدواژه هدفگیری شده کدام بوده است؟ این کلمه یا کلماتی است که شما در کمپین خود به عنوان کلیدواژه استفاده کرده اید.
بر اساس مقایسه این دو ستون می توانید به این نکته برسید که چه کلیدواژه هائی منجر به کلیک شده است که به شما مرتبط نیست، سپس می توانید لیستی از آنها تهیه کنید و آنها را به عنوان کلیدواژه های منفی به کمپین خود در سطوح مختلف اضافه نمائید.
اشتباه دوم: هدر دادن هزینه برای منطقه ای که قرار نبوده هدفگیری شما باشد
زمانیکه هدفگیری جغرافیائی را بررسی می کنیم سه حالت پیش روی داریم:
- منطقه فیزیکی: تبلیغات شما به افرادی که به صورت فیزیکی در آن منطقه زندگی می کنند یا حضور دارند، نمایش داده می شود.
- منطقه مورد علاقه: تبلیغات شما به افرادی نشان داده می شود که در منطقه مورد هدف شما حضور ندارند، اما به هر دلیلی علاقمند به پیدا کردن تبلیغات شما در آن منطقه خاص هستند.
- هر دو: در این تنظیم می توان هر دو تنظیم فوق را بکار گرفت.
دو روش برای کنترل این مناطق وجود دارد، اینکه آن را محدود کنیم تنها به مورد اول، یا مورد دوم را استفاده کنیم و سپس برای مناطقی که نمی خواهیم تبلیغ ما نمایش داده شود، آن را به صورت مناطق حدفی به بخش Excluded Locations اضافه کنیم.
بودجه خود را هدر ندهید
کمپینهای PPC می توانند تبدیل به غولهائی شوند که مدیریت آنها خیلی سخت خواهد بود، به یاد داشته باشید کمپینی که بهینه سازی نشده باشد، به طور حتم بودجه شما را به راحتی هدر خواهد داد.