masteradvertising

معرفی هشت برنامه کاربردی جذاب برای اینستاگرام – بخش آخر

معرفی هشت برنامه کاربردی که استفاده از اینستاگرام را جذاب تر می کنند

قسمت ششم

 

اصلاح ویدیوها و عکسهای عمودی

اگر تجربه ای در اصلاح ویدیو دارید و دوست دارید این اصلاح را آسانتر انجام دهید، دو برنامه ای که در ادامه معرفی می شوند به شما کمک خواهد کرد.

Videoshop

این نرم افزار ادیت، برای آی او اس با پرداخت ۱٫۹۹ دلار و برای آندروئید به صورت رایگان قابل استفاده است. زمانیکه برای اولین بار برنامه را باز میکنید، می توانید یک ویدیو تهیه کنید یا از ویدیوهای خود یکی را به برنامه وارد نمائید. و اگر قبلا برنامه را استفاده کرده باشید، دکمه “+” را در سمت راست بالا لمس نمائید و محتوائی که می خواهید روی آن کار کنید را وارد نمائید.

ویدیوشاپ به طور خودکار سعی می کند اولین ویدیوئی که به برنامه وارد می کنید را به اندازه استاندارد تبدیل کند. اگر ویدیو عمودی نباشد، در پائین صفحه به بخش “امکانات” بروید. سپس نحوه نمایش را به نمایش صورت افقی تغییر داده دکمه “انجام شد” را لمس نمائید.

برای افزودن ویدیوئی دیگر دکمه “+” روی صفحه نمایش را لمس نمائید.

ممکن است ویدیو بعد از تغییر خیلی فشرده در وسط صفحه نمایش به نظر برسد. اگر می خواهید اندازه ویدیوی خود را تغییر دهید، دکمه “برش” را لمس کنید و سپس دکمه “تغییر اندازه” را در نوار ابزار انتخاب کنید. با دو انگشت خود صفحه نمایش را به میزانی که می خواهید کوچک یا بزرگ نمائید با ویدیوی شما تغییر اندازه پیدا کند.

اصلاح ویدیوی خود را ادامه دهید، اما یادتان باشد که زمان ویدیو محدود به ۱۵ ثانیه خواهد بود. زمانیکه کار تمام شد، دکمه “بعدی” را لمس نمائید تا ویدیو برای ذخیره سازی آماده شود.

 

Filmmaker Pro

فیلم مِیکر پرو، برای آی او اس به صورت رایگان در دسترس است و به شما امکان اصلاح هر گونه ویدیوئی را اعم از عمودی، افقی یا مربعی فراهم می کند. برای شروع اصلاح ویدیوهای عمودی، دکمه “+” را در گوشه بالا سمت چپ لمس نمائید. از منوئی که ظاهر می شود، نسبت ۹:۱۶ را انتخاب نمائید.

سپس “+” را لمس نموده و ویدیو را به محیط برنامه وارد کنید. فیلم میکر پرو به طور خودکار ویدیو را تغییر اندازه می دهد و آن را به نسبت ۹:۱۶ تغییر اندازه می دهد. اگر ویدیو خودش این نسبت را نداشته باشد، حاشیه اضافی سیاه دیده می شود. برای تغییر رنگ آن می توانید علامت “چرخ دنده” سمت راست صفحه را لمس نمائید.

زیر ویدیو، علامت “قطره” را لمس کنید و سپس رنگی که می خواهید را انتخاب نمائید. دکمه “تائید” را برای ثبت تغییرات خود لمس نمائید.

یکی از ابزارهای منحصر بفرد این برنامه این است که به شما اجازه نصب فونتهای دلخواهتان را می دهد. فونتی که می خواهید را به صورت فشرده به خودتان ایمیل نمائید و زمانیکه فایل را لمس نمودید، امکان کپی به فیلم میکر پرو را انتخاب کنید.

اگر فونت با آی او اس سازگار باشد، در این نرم افزار نیز قابل استفاده خواهد بود.

زمانیکه اصلاحات لازم را انجام دادید، دکمه “دانلود” را لمس نمائید (دکمه دوم سمت چپ) و آن را ذخیره نمائید.

 

جمع بندی

برنامه هائی که در این سری شش گانه معرفی شد، تنها برنامه های موجود در بازار نیستند که شما می توانید در کارکردهای روزانه خود روی اینستاگرام برای تولید روایتها از آنها بهره بگیرید.ضمن اینکه بسیاری از این برنامه ها تنها به شما در تغییر سایز ویدیوهای شما کمک می کنند. این به این معنی است که شما می توانید ویدیوهائی که برای اینستاگرام گرفته اید را نیز قابل استفاده برای سایر شبکه های اجتماعی داشته باشید. اگر تازه به جمع روایتگران اینستاگرام پیوسته اید، استفاده از این برنامه ها را حتما به شما توصیه می کنیم تا از تجربه خود لذت بیشتری ببرید.

 

مشاهده سایر بخش ها:

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید