masteradvertising

تغییرات جدیدی در گوگل ادوردز(AdWords) در راه است.

گوگل اخیراً اعلام کرده است که سعی دارد مدل خود براساس رجوع به آخرین کلیک را در سال ۲۰۱۸ تغییر دهد، و این به این معنی است که بازاریابان دیجیتال باید سایر مدلهائی را که گوگل اخیراً معرفی کرده است را مد نظر قرار دهند.

 

مدل ارجاع اسنادی چیست؟

گوگل مدل ارجاع را به عنوان یک قانون یا مجموعه ای از نتایج معرفی می کند که مشخص می کند که اعتبار یک فروش یا تحقق اهداف به کدام بخش از قیف بازاریابی برمی گردد.

همانطور که مشخص است، مدل پیش فرض گوگل این است که تمام اعتبار به آخرین کلیک تعلق می گرفت که در حقیقت نشان می داد که آخرین منبع قبل از تحقق هدف اصلی کدام منبع بوده است و صد در صد اعتبار به آن تعلق می گرفت. با توجه به پیچیدگی دنیای بازاریابی دیجیتال این مدل می تواند تا حدی ناقص تلقی شود چرا که در حقیقت بیان کننده تمام سفر مشتری در مسیر رسیدن به آخرین نقطه را بیان نمی کند.

 

اما انتخابهای دیگر کدامند؟

پنج مدل مختلف ارجاعی وجود دارد که توسط گوگل ادوردز معرفی می شوند:

  • مدل اولین کلیک
  • مدل مبتنی بر زمان مشتری
  • مدل مبتنی بر محل
  • مدل خطی
  • مدل مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده ها

اینها مدلهائی است که شاید از این به بعد باید بیشتر مورد توجه بازاریابان دنیای دیجیتال قرار گیرد.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید