masteradvertising

توئیتردر حال کار روی مدل ثبت نام برای تبلیغات کسب و کارهاست

شبکه اجتماعی توئیتر یکی از زیرساختهائی است که بطور بسیار وسیع در حال استفاده است. داشتن ۳۳۰ میلیون کاربر فعال تا ابتدای اکتبر ۲۰۱۷، نشان از رشد این کمپانی از زمان شروع به کار آن در سال ۲۰۰۶ است. سرویسی که بر اساس ایده ارسال پیغامهای تلفن همراه شکل گرفته است، امروزه به عنوان یکی از فراگیرترین سیستم های خبررسانی در حال استفاده است. با این رشد فراگیر، توئیتر به عنوان یکی از ابزارهای پرقدرت حوزه بازاریابی دیجیتال مورد توجه شرکتهای مختلف قرار گرفته است.

در مصاحبه ای اختصاصی که شبکه CNBC با ند سگال مدیر اطلاع رسانی توئیتر انجام داد، او اعلام کرد که “ما با شرکتهای زیادی در تعامل هستیم و بسیاری از شرکتها از توئیتر استفاده می کنند، اما آنها از توئیتر برای تبلیغات خود استفاده نمی کنند، دلیل آن شاید در بیشتر موارد این باشد که سیستم ما برای تبلیغات برای آنها آسان نبوده است، اخیراً ما کارهای زیادی برای بهبود آن انجام داده ایم و یکی از کارها ایجاد مدل ثبت نام محصول برای شرکتهاست که با این روش فرآیند تبلیغات روی توئیتر آسانتر خواهد بود، اما هنوز راه زیادی برای جذب کسب و کارهای بیشتر به استفاده از این سرویس باقی است.”

توئیتر همکاری و خدمت رسانی به شرکتها در حوزه تبلیغات، برای بهبود شرایط کسب و کار آنها را مدتهاست که در دستور کار دارد. برای بهبود شرایط، توئیتر همکاری با IBM برای پردازش بهتر داده ها را از ۲۰۱۴ شروع کرد، در این همکاری سعی بر آن بود که درک درستی از مشتریان، کسب وکار و شرایط روز بازار بدست دهد. این شبکه اجتماعی همچنین امکان تبلیغات را در سال ۲۰۱۰ برای شرکتها با امکاناتی مانند ترویج یک توئیت شروع کرد و به سرعت از سمت برندها مورد استقبال قرار گرفت. توئیتر در سال ۲۰۱۷ ۲٫۴۴ میلیارد دلار از تبلیغات بدست آورد، هر چند این عدد با درآمد ۴۰٫۶ میلیارد دلاری فیس بوک قابل مقایسه نیست.

بطور عمومی باید به دیتا به عنوان سوختی جدید برای فعالیتهای جدید توئیتر نگاه کرد، به خصوص در دنیای امروز که بدست آوردن الگوی رفتاری مشتریان، شناخت رفتارهای آنلاین آنها، و عادات رفتاری آنها در فضای آنلاین نقشی مهم در پیشبرد اهداف شرکتها بازی می کند. خیلی از شرکتها حاضرند پول خوبی برای داشتن داده های قابل اعتماد بپردازند. توئیتر می تواند بخوبی از داده های فراوانی که از فعالیت مشتریان در اختیار دارد برای کسب درآمد استفاده کند. در مصاحبه با CNBC ند سگال گفت “یکی از مهمترین نکات در خصوص داده های قابل استفاده توسط کسب و کارها در توئیتر این است که قرار نیست ما داده ها را برای کسب و کارها متناسب با مدلهای کسب وکارشان داده ها را فیلتر و گزینش کنیم. کافی است دسترسی به دیتا را برای شرکتها فراهم کنیم تا خودشان در این حوزه تصمیم گیری کنند.”

البته، این امکان سئوالات زیادی در خصوص محرمانگی اطلاعات و حفاظت این داده ها به ذهن می آورد که بطور قطع باید پایخ داده شوند. هر چه تعداد بیشتری از کاربران توئیتر اطلاعات بیشتری را پست می کنند و از زندگی شخصی خود سخن می گویند، داده های بیشتری در اختیار توئیتر قرار میگیرد. از آنجائیکه توئیتر می خواهد از این داده ها به عنوان منبع جدید درآمد استفاده کند، باید اطمینان از حفظ سلامت این استفاده فراهم شود.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید