masteradvertising

تغییرات جدید فیس بوک

به غیر از حذف بخشهای رفتاری و همکاران که قبلا حذف شده بود، فیس بوک می بایست تغییراتی در حوزه نحوه استفاده از داده های کاربان نیز اعمال می کرد، در حقیقت ارائه تعریف درستی به کاربران که بدانند و تصمیم بگیرند چه بخشهائی از اطلاعاتشان در اختیار بازاریابان قرار بگیرد. فیس بوک این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است و خبرهای زیادی در راه است، اما برای شروع تغییر رفتاری، فیس بوک تغییرات را ازتبلیغات سیاسی شروع کرده است.

از امروز، تمامی تبلیغات مرتبط با تبلیغات انتخاباتی روی فیس بوک و اینستاگرام باید به طور بسیار واضح با برچسب تعریف شده ای نشان دهد که این تبلیغی است بر اساس درخواست چه کسی و برای چه منظوری. این برچسب به وضوح نشان می دهد تا کاربران متوجه شوند چه کسی برای این تبلیغ پرداخت کرده است، این زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که صفحه تبلیغ کننده با نام کاندیدا یکی نیست.

اگر کاربر بر روی این برچسب کلیک نماید به صفحه دیگری منتقل می شود که حاوی اطلاعات بیشتری در این خصوص خواهد بود. بطور مثال اطلاعاتی مانند این که چه کسانی این تبلیغ را قبلا دیده اند، چقدر بودجه برای این تبلیغ در نظر گرفته شده است و از این دست اطلاعات.

در برخش کشورها مانند آمریکا برای انجام این تبلیغات، تبلیغ کننده باید در بخشی برای تعیین هویت واقعی ثبت نام کند.

فیس بوک مدعی است با این تمهیدات در صدد شفاف سازی هر چه بیشتر است تا بتواند قابل اعتماد بودن خود را ثابت نماید. فیس بوک در این حوزه سرمایه گذاری سنگینی انجام داده است تا بتواند از سوءاستفاده و فعالیتهای غیرمسئولانه جلوگیری نماید.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید