masteradvertising

پنج راهکار برای موفقیت سئو در استارت آپ ها

سئو می تواند به یک استارت آپ در موفقیتش برای رسیدن به اهداف کسب و کار خود یاری دهد. یکی از معمول ترین چالش های پیش روی اکثر استارت آپ ها یافتن منابع کافی برای مدیریت کردن کارکردهای مختلفی است که می توانند کسب و کار آنها را به سطح بالاتری برسانند. در اکثر مواقع زمانی که کارهای پیش روی اولویت بندی می شوند، سئو اهمیت و اولویت خاصی پیدا نمی کند، اما سئو در مواردی همانند کارکردهای زیر اهمیت خود را نشان می دهد:

  • تثبیت جایگاه برند استارت آپ
  • رسیدن به طیف مخاطبی وسیع تر
  • ایجاد ترافیک و آگاهی از برند
  • بهبود میزان تعامل با مشتریان
  • ایجاد علاقمندی در مخاطبان

 

در اینجا مروری خواهیم داشت بر مواردی که می توانند کمک مهمی در این فرآیند باشند.

 

۱- هدف گذاری

یکی از مهمترین مراحل در زمان شروع پروژه سئو هماهنگ سازی آن با اهداف بلند مدت سازمان خود است. خیلی مهم است که شما اهدافی را که می خواهید توسط محتوای تولیدی خود به آنها دست پیدا نمائید، مسیرگذاری نمائید.

ین اهداف باید اندازه گیری و شفاف سازی شوند تا نشان دهند چگونه می توانید به اهداف سازمانی خود دست پیدا کنید. به طور مثال:

  • دو برابر کردن تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود در طول یک فصل
  • افزایش سی درصدی ترافیک وبلاگ در طول سه ماه بعد
  • توسعه بیست درصدی فروش تا انتهای سال

 

۲- جستجو برای کلیدواژه های مناسب

زمانیکه اهدف مشخص شد، نوبت به جستجو برای کلیدواژه هائی می رسد که می توانند در توسعه کاری شما تأثیرگذار باشند. شما می توانید با لیست ایده آل خود شروع کنید، با کلید واژه هائی که می خواهید هدف گذاری کنید.

معمولا این لیست شامل تعداد زیادی کلیدواژه عمومی است که معمولا گرفتن جایگاه اول در نتایج جستجو با این کلیدواژه های عمومی کاری دشوار خواهد بود. قدم بعد استفاده از ابزارهائی است که بتوانند به شما بر اساس جستجوهای واقعی کاربران کلیدواژه هائی خاص تر نسبت به کلیدواژه های عمومی ارائه دهند.

 

۳- تجزیه تحلیل محتوای موجود

قدم مهم بعدی این است که مروری بر محتوای موجود داشته باشند، هر پست وبلاگی که دارید، یا محتوائی که برای بهبود وضعیت کسب و کار خود آماده کرده اید. این فرآیند به شما اجازه می دهد تا در صورتیکه در بخش هائی کمبودهائی دارید به راحتی جبران کنید و بتوانید از موقعیت های خود استفاده حداکثری داشته باشید. اصلاح محتوا می تواند در قالب یک فایل صفحات گسترده باشد که بخش هائی مانند:

  • آدرس صفحه
  • عنوان صفحه
  • متادیسکریپشن
  • تعداد کلمات
  • نوع محتوا

و مواردی ازاین دست را شامل شود.

 

۴- کنترل ایرادات

وجود ایرادات همیشه بخشی از کار است و می تواند بر کیفیت سئو تأثیرگذار باشد. بنابراین توجه به این بخش می تواند کمک بزرگی در افزایش جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو داشته باشد، که می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • محتوای تکراری
  • تصاویری که به درستی نمایش داده نمی شوند
  • صفحات با ایرادات ۴۰۴
  • لینک های شکسته

 

۵- بهبود محتوا

راه های زیادی وجود دارد شما می توانید محتوای خود را برای نتایج موتورهای جستجو بهینه سازی نمائید. مواردی مانند انچه در زیر آورده می شود می توانند بخشی از این بهبود محتوا باشد:

  • اصلاح ساختار آدرس صفحه وب سایت
  • عنوان صفحه
  • فرمت صفحات
  • متا تگها

 

تمامی مواردی که تا اینجا به آنها پرداخته شد تنها بخشی کوچک اما، تأثیرگذار از فرآیند بهبود سئو وب سایت شما خواهد بود.

1
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید