masteradvertising

فیس بوک و تکنیک پخش ویدیو برای کاربران موبایل

فیس بوک در حال تست پخش همزمان ویدیوها به صورت ذخیره شده است، امکانی که به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای بیشتری را روی موبایل بدون استفاده از دیتای موبایل مشاهده کنند. سیستم به این صورت عمل میکند که ویدیوها پشت صحنه بدون اینکه کاربر بداند زمانیکه از وای فای استفاده می کند، دانلود و ذخیره می شوند. بعد از اینکه کاربر بجای وای فای شروع به استفاده از دیتای موبایل کند، این ویدیوهای از قبل دانلود شده بدون استفاده از دیتا در دسترس کاربر قرار می گیرند.

ویدیوهای ذخیره شده با یک علامت مشابه سایر موارد دیگر ذخیره شده فیس بوک، از سایر موارد قابل تشخیص می شوند. نکته جالب توجه این است که ویدیوهای تبلیغاتی نیز شامل این قابلیت می شوند. اگر این مورد وجود نداشت شاید تبلیغات روی فیس بوک را با چالش روبرو می کرد چراکه این مدل ویدیو به گفته فیس بوک به سرعت در حال گسترش خواهد بود. این قابلیت جدید از سوی کاربران و همچنین تولیدکنندگان محتواها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

 

در ضمن باید توجه داشت که تنها ویدیوهائی که مستقیم روی فیس بوک بازگذاری شده اند، از این سرویس فیس بوک بهره می برند. به طور مثال این سرویس در مورد ویدیوهائی که از یوتیوب روی فیس بوک به اشتراک گذاشته شوند، عمل نمی کند. تا این لحظه این سرویس مثل همیشه برای تعداد محدودی از کاربران فیس بوک مانند توسعه دهندگان سرویسهای آندروئید فعال شده است. هنوز مشخص نیست چه زمانی این سرویس برای تمام کاربران فعال خواهد شد، اما آنچه برای بازاریابان مهم است دانستن این نکته است که ویدیو روی فیس بوک می تواند نقش مهمی در آینده تبلیغات آنلاین بازی کند.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید