masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپینها

بخش چهاردهم

از گزارش اهداف محقق شده با کمک سایر کانالها برای اطمینان از انتخاب درست کلمات منفی استفاده کنید

آیا تا به حال شده است که هنگام بررسی واژه های جستجو شده توسط کاربران، به واژه هائی برخورد کنید که به نظرتان باید آنها را به کلمات منفی کمپین خود اضافه کنید، اما در کمال تعجب دیده اید که آنها نتایج خوبی برای کمپین شما فراهم آورده اند؟ حتما شده است.

گزارش واژه هائی که کاربران جستجو کرده اند یکی از باارزشترین گزارشات است، اما گزارش اهداف محقق شده با کمک دیگر کانالها یکی از آنها نیست. تنها نکته خوب ماجرا این است که این گزارش توسط گوگل آنالیتیک تهیه می شود.

برای اینکه این گزارش را ببینید، به Conversions > Multi-Channel Funnels > Assisted Conversions بروید. برای در اختیار داشتن داده هائی تا حد ممکن قابل اعتماد، شاید بد نباشد که هدفی را که برایتان از سایر اهداف مهمتر است، محور بررسی قرار دهید. سپس نوع ادوردزی که می خواهید انتخاب نمائید، و زمان آن را برای دوره زمانی ۹۰ روز گذشته در نظر بگیرید، تا بتوانید بیشترین داده ها را در اختیار داشته باشید.

سپس اولین شاخص خود برای جستجو را ” نتایج جستجو” قرار دهید تا بیشترین تمرکز نتایج بر آن قرار گیرد. در این زمان، شما می توانید فیلترهائی برای جستجوی واژه ها (یا بخشی از واژه ها) که می خواهید آنها را از کمپین های خود حذف کنید، آماده کنید.

برای مثال، فرض کنید که شما می خواهید بدانید که جستجوهائی که واژه “reviews” را در خود دارند به واقع بهترین نتایج را برای شما به همراه دارند یا خیر، پس کلمه “reviews” را در بخش فیلتر این گزارش تایپ می کنیم:

 

اگر شما می خواهید این جستجو را یک مرحله جلوتر ببرید، می خواهید هزینه ایکه این جستجوها برای شما به همراه داشته اند را بررسی کنید، و هزینه ها را با هم مقایسه کنیدو ببینید که آنها چطور به تحقق اهداف کمپین شما کمک کرده اند. اگر شما اهداف خود را محقق شده می بینید، اما هزینه این نتایج بسیار بالاست، می توانید این نتایج را به گزارشی که به شما نشان می دهد هر کلید واژه متعلق به کدام گروه تبلیغات است، تبدیل کنید و سپس برهمان اساس میزان هزینه ای که برای حراج کلید واژه ها می پردازید را کنترل نمائید.

 

پایان بخش چهاردهم

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید