masteradvertising

اینستاگرام هک شد!!!

اینستاگرام، یکی از داغ ترین و پرطرفرترین زیرمجموعه های فیس بوک، اطلاعات زیادی را در معرض خطر قرار داده است.

این هفته، یکی از ضعفهای امنیتی اینستاگرام باعث شد تا هکرها به بانک اطلاعاتی که ظاهراً اطلاعات تأئید شده کاربران، که برخی از آنها سلبریتی ها و افراد مشهور بوده اند، را در خود جای داده بود است، دسترسی پیدا کنند. منابع آگاه خبری اعلام کرده اند، اینستاگرام مدعی است که این نفوذ تنها تعداد کمی از کاربران در معرض خطر قرار دارند.

مایک کریگر، مدیر تکنولوژی اینستاگرام، اخیراً در وبلاگ خود نوشته است ” … ما اخیراً به حفره امنیتی در اینستاگرام پی برده ایم که می تواند برای درسترسی به ایمیل و تلفن های کاربران، حتی اگر آن حسابهای کاربری “عمومی” نباشند، مورد استفاده قرار گیرد.” وی همچنین اضافه می کند “هیچ کدام از رمزهای عبور در معرض خطر نیستند، و ماسریعاً نسبت به حل این مشکل امنیتی اقدام کرده ایم و همزمان اقدامات قانونی را نیز به عمل آورده ایم. با این وجود ما نمی توانیم به طور مشخص بگوئیم کدام حسابهای کاربری ممکن است تحت تأثیر این حمله سایبریقرار گرفته باشند، اما ما معتقدیم این تنها درصد بسیار اندکی از کاربران ممکن است در این حمله هدف قرار گرفته باشند. ما از آنچه که اتفاق افتاده است، عمیقاً متأسفیم.”

به گزارش “دیلی بیست” هکرهائی که به نظر می رسد این حمله را انجام داده اند، مدعی هستند به بیش از شش میلیون حساب کاربری دسترسی داشته اند و وب سایتی که پیشنهاد دسترسی به تلفنها، آدرس ایمیلها، و در برخی موارد هر دو را به ازاء هر ۱۰۰۰ حساب کاربری تنها ۱۰ دلار رامی دهد، ایجاد کرده اند:

Doxagram

برخی از این موارد اطلاعات عمومی بودند که کاربران خود در معرض نمایش عمومی قرار داده بودند، دیلی بیست می گوید “داده هائی نیز وجود دارد که بعد از جستجو مشخص می شود که داده های خصوصی افراد هستند.” برخی ازاین حسابهای کاربری معتبر هستند، این وب سایت تنها کمی بعد از شروع بکار از دسترسی خارج شد.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید