masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپین ها

بخش پنجم

 

از UTM برای اندازه گیری و شناسائی منبع ارسال ترافیک استفاده کنید

آیا تفاوت فاحشی بین تعداد کسانی که در فیس بوک رو لینک شما کلیک کرده اند با تعدادی که در آنالیتیک نمایش داده می شود، می بینید؟ فارغ از بحثهای فنی که در این حوزه وجود دارد و شما به دلیل تفاوت رویکرد این دو پلتفورم در تعریف یک ارتباط کامل، هیچگاه اعدادی مشابه نخواهید دید، اما اگر از UTM استفاده نکرده باشید، این تفاوت بیشتر از چیزی خواهد بود که معمول است. این به این معنی است که گوگل آنالیتیک می تواند این مراجعات را به صورتهای دیگری ضبط نماید و امکان بررسی دقیق منبع ارسال ترافیک را از شما بگیرد.

بینگ هم مانند گوگل ادروردز بخش تگ نمودن خودکار را در اختیار کاربرانش قرار میدهد. بنابراین الزامی در استفاده از تگ به صورت دستی برای این پلتفورم ندارید.

از UTMها برای اندازه گیری ترافیک لینکهای داخلی استفاده نکنید چراکه می تواند باعث شود تا ترافیک به صورت غیر واقعی بیشتر نمایش داده شود.

می توانید از ابزارهای آنلاینی مانند آدرس زیر برای ساخت آدرس های خود استفاده نمائید و خطای خود در ساخت تگ ها را نیز به حداقل برسانید.

https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder

* دسترسی این ابزار فعلا برای کشور ایران تحریم است. از ابزارهای رفع فیلتر استفاده نمایید.

 

پایان بخش پنجم

مطالعه سایر بخش ها:

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید