masteradvertising

معرفی چند اصطلاح در سئو (SEO) – بخش بیست و سوم

Relevance

روشی که موتور جستجو محتوای یک وب سایت را بررسی می کند تا نشان دهد به چه میزان محتوای وب سایت با واژه های مورد جستجوی کاربران همسو است.

 

Responsive Website

وب سایتی که به صورتی طراحی شده است که به صورت خودکار خود را با سایز صفحه نمایش کاربر هماهنگ می کند، و خود را با دسکتاپ و موبایل تطبیق می دهد.

 

Rich Snippet

داده های ساختاریافته ای که می تواند به HTML یک وب سایت اضافه شود و متنی حاوی اطلاعات ویژه فراهم می کند که موتور جستجو در زمان شناسائی وب سایتها به آن اهمیت می دهد. این اطلاعات می تواند در SERPs بعد از افزودن به بانک اطلاعات گوگل نمایش داده می شود.

 

robots.txt

پروتکلی است بصورت متن، که در کدهای وب سایت قابل شناسائی است و به موتور جستجو می گوید که چه بخشهائی از وب سایت را در نظر نگیرد.

 

Return on Investment (ROI)

روشی برای ارزیابی کارآئی فعالیتهای مرتبط با سئو بشمار می رود. برای محاسبه آن میزان سود بدست آمده از نتایج جستجوی ارگانیک را بر هزینه ای که برای سئو انجام شده است تقسیم کرده و در ۱۰۰ ضرب می کنند.

 

Schema

شکلی از میکرو داده هاست که به صفحات وب اضافه می شود ،در حقیقت ایجاد شده است که محتوای بهتری را در اختیار قرار دهد (نوعی از rich snippet بشمار می رود) و در نتایج جستجو ظاهر می شود.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید