masteradvertising

توصیه هائی در مدیریت روابط با مشتریان کمپینهای PPC

فارغ از اینکه به چه دلیل مدیریت کمپینهای PPC یک مشتری بر عهده شماست، مهم است که بتوانید مشتری خود را در شرایط حیاتی مدیریت نمائید. صنعت سریع التغییر PPC ما به طور طبیعی مجبوریم آخرین تغییرات این صنعت را با دقت دنبال کنیم و جدیدترین تکنولوژی های روز بیاموزیم، اما از سمت دیگر نمی توان رابطه و کیفیت رابطه با مشتری را ندیده انگاشت.

در این مقاله سعی می کنیم چند توصیه ابتدائی در این حوزه را با شما مرور کنیم.

 

نخست – رابطه ای قوی با مشتری خود برقرار نمائید

همانند هر رابطه ای، زمانی رابطه می تواند محکم و پایدار باشد، که بر اساس اعتماد متقابل شکل گرفته باشد. قابل اعتماد بودن و بی پرده بودن در رابطه می تواند به شما این امکان را بدهد که ارتباطی عمیق تر با مشتری خود شکل دهید و آن را از حالت کارفرما و پیمانکاری به حالتی که همکاری را دنبال نماید، تغییر ماهیت دهد.

 

دوم – سعی کنید مشتری را نسبت به تغییرات بروز نگه دارید

برقراری ارتباط با مشتری نام بازی ای است که در مدیریت مشتریان همیشه بازی می شود. علی رغم اینکه عملیاتی نیست که مشتری را نسبت به کوچکترین تغییراتی که در حساب کاربری آنها پیش می آید به روزنگه داشت، اما باید در خصوص موارد مختلف در زمان بندی های مشخص مشتری را بروز نگهداشت، این گزارشات شما را قابل اعتماد و اتکاء نشان می دهد.

 

سوم – مشکلات را واضح مشخص سازی نمائید

زمانیکه مشکلی بوجود می آید، حتی اگر مشکل شما نیست، مشتری حق دارد در حد امکان درجریان آنچه پیش آمده است، قرار گیرد. بیان اینکه چه اتفاقی افتاده است و راه حل چیست به درک متقابل مشتری و شما کمک می کند. سرویس های شما بخشی از طرح کسب و کار مشتری شماست، و مشتری حق دارد در موارد حساس اطلاعات کافی برای اخذ تصمیم را در اختیار داشته باشد.

 

چهارم – توافق بر سر اهداف و کارآئی ها

هدفگذاری مشخص که به علایق تجاری مشتری نزدیک باشد و به دیده شدن بهتر آنها در نتایج جستجو کمک نماید، می تواند رابطه ای طولانی مدت را رقم بزند. مهم است که نظر شفاف و درستی در قبال اهداف ارائه شده از سمت مشتری به مشتری داده شود و زمانیکه کمپین شروع بکار کرد نیز این شفافیت در مورد نتایج اهداف تحقق شده، باید حفظ شود تا کیفیت عملکرد کمپین به بهترین وجه ممکن مشخص و تعریف شود. یادتان باشد چانه زنی درمورد اهداف کمپین قبل از شروع آن خیلی راحتتر از توجیه نتایج در زمان کمپین است.

 

پنجم – شاخصهای مهم را به مشتری گوشزد نمائید

گزارش و ارائه گزارشات یکی از مهمترین پایه های ساخت رابطه با مشتری است. شایت به نظر کار خسته کننده ای به نظر برسد که هر هفته بخواهیم گزارشاتی تهیه کنیم که شاید مشتری آنها را ببیند و برایش مهم باشد، اما همیشه در نظر داشته باشید که شاید مشتری بخواهد تصمیمات تجاری خود را بر اساس نتایج کمپینهائی اتخاذ کند که ما مدیریت می کنیم.

 

نتیجه گیری

مدیریت روابط مشتریان منطقه ای خاکستری است، درست مثل خیلی چیزهای دیگر در زندگی. نکته کلیدی این است که بتوان به مشتری اعتماد کرد و از آنها بازخوردهای مناسب دریافت کرد تا بتوانیم بر اساس نظرات آنها کارکردها و کیفیت کار خود را بهبود بخشیم.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید