masteradvertising

اینستاگرام مدل کارکرد الگوریتم خود را اعلام کرد

از جولای ۲۰۱۶ اینستاگرام مدل قدیمی کارکردی خود را با الگوریتمی جایگزین کرد که به نوعی برای تمامی فعالان این حوزه گیج کننده بود. بر اساس گزارش اینستاگرام قبل از شروع تغییرات، دو سال قبل، کاربران هفتاد درصد تمام پستها و پنجاه درصد پستهای دوستانشان را نمی دیدند. اما الان بر اساس الگوریتم جدید سه حوزه به عنوان محور اصلی کار اصلاح شده اند:

 

  • علاقمندی ها:

اینستاگرام عادات رفتاری شما را بررسی می کند و با استفاده از تحلیلهای مشخص، تعریفی از آنچه که شما بیشترین توجه را نشان داده اید، ارائه می کند.

  • آخرین فعالیت:

این بخش نگاهی دارد که آخرین زمان فعالیتهای شما، و بر این اساس حوزه های علاقمندی شما را اولویت بندی می کند.

  • روابط:

در این حوزه بر اساس نوع واکنشی که به پستها نشان می دهید، میزان نزدیکی شما به فرد را مشخص می کند. لایک کردن، یادداشت گذاشتن و یا تگ کردن می تواند از مواردی باشد که الگوریتم مورد توجه قرار می دهد.

 

 

همچنین در کنار این موارد، اینستاگرام موارد دیگری را نیز مد نظر قرار می دهد:

 

  • تکرارپذیری:

در این بخش الگوریتم نگاهی به تعداد دفعاتی که شما اینستاگرام را باز می کنید دارد، و بر این اساس و موارد قبلی سعی می کند بهترین پستها را نسبت به زمان آخرین بازدید در معرض دید شما قرار دهد.

  • دنبال کردن:

نحوه عملکرد این الگوریتم بطور عمده ای به تعداد افرادی که شخص دنبال می کند دارد، هر چه تعداد افراد بیشتر باشد، شانس دیدن محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط افراد نیز کمتر می شود.

  • میزان استفاده:

چه مدت زمانی را شما روی اینستاگرام سپری می کنید مشخص می سازد که شما می خواهید آنچه لازم است را سریعا ببینید و بروید یا اینکه فرصت برای جستجوی عمیق تر بجای می گذارید.

 

اینها مواردی است که اینستاگرام در آخرین نشست خبری خود با خبرنگاران به آنها اشاره نموده است.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید