masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپین ها

بخش دوم

 

۲) وارد کردن شاخصهای گوگل آنالیتیک به گوگل ادوردز

داشبورد گوگل ادوردز امکان خوبی برای دیدن اینکه چه بخشهائی از کمپین PPC شما خوب پیش می رود و چه بخشهائی نیاز به اصلاح دارد را در اختیار شما قرار می دهد. حتی زمانیکه تعداد اهداف محقق شده شما زیاد باشد نیز در نحوه هدایت کمپین به شما کمک شایان توجهی می کند.

اینجاست که سود لینک کردن آنالیتیک و ادوردز خودش را نشان می دهد و شما می توانید شاخصهائی مانند Bounce Rate، صفحات بازدید شده در هر بار مراجعه به سایت، مدت زمانی که کاربر روی صفحات وب سایت مانده است، و درصد بازدیدکنندگان جدید را نیز مشاهده نمائید. برای دیدن این شاخصها در ادوردز، در داشبورد به بخش “ستونها” بروید و در آنجا می توانید گوگل آنالیتیک را مشاهده نمائید.

سپس شما می توانید این شاخصها را برای ارزیابی کلیدواژه ها به منظور ارزیابی اهداف محقق شده با دقت ریزبینانه تر، مورد استفاده قرار دهید.

با توجه به این کلیدواژه ها، شما متوجه خواهید شد که با مشاهده بیشتر صفحات توسط کاربران و طولانی تر شدن زمان بازدید کاربران، نرخ بازگشت سرمایه گذاری روی تبلیغات (ارزش هر هدف محقق شده/هزینه کل) رشد بیشتری نشان می دهد.

حال سئوالاتی پیش می آید:

چطور می توانید از این شاخصها برای ارزیابی کلید واژه ها استفاده کنید؟ اگر همچنان Bounce Rate شما بالا باشد، آیا میزان هزینه شما برای دریافت کلیک افزایش می یابد؟ اگر کلید واژه های شما کاملا با کسب و کاری که تبلیغ می کنید، مرتبط باشند، آیا ترافیک را به بهترین وجه ممکن به صفحه ای که مد نظرتان است ارسال می کنید؟

یکی از این بررسی ها می تواند اینگونه باشد که اگر در کمپینی که دارید، مدت زمان بازدید کاربرانتان افزایش یافته است، اما همچنان اهداف کمپین محقق نشده اند (no conversions)، ترافیک ارسالی شما به صفحه مورد نظرتان مرتبط با هدگذاریتان بوده است، اما در تحقق اهدافتان در صفحه مورد نظر مشکل دارید. در این حالت، بهبود وضعیت تحقق اهداف، بیش از بهبود ترافیک ارسالی به صفحه مورد نظر به شما کمک خواهد کرد.

 

پایان بخش دوم

مطالعه بخش اول

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید