masteradvertising

مرور از دست دادن سهم دیده شدن تبلیغ (Lost Impression Share)

نگاهی به از دست دادن سهم دیده شدن تبلیغ (Lost Impression Share)

معمولا به دو روش ما سهم دیده شدن تبلیغات خود را از دست می دهیم: به دلیل رتبه تبلیغ که حاصل میزان بودجه است. از دست دادن سهم دیده شدن تبلیغات، به دلیل کسر بودجه یکی از ساده ترین اتفاقات است که با افزایش بودجه روزانه (درصورت امکان)، یا افزایش بودجه اختصاصی بهترین کلیدواژه های با کارآئی بالا، و یا تعریف کردن استراتژی های خودکار برای بهترین کلیدواژه ها به منظور بیشتر کردن تعداد کلیک دریافتی، می تواند حل شود. اما به هر صورت از دست دادن سهم دیده شدن تبلیغات، موردی است که شاید باید به آن کمی عمیقتر نگاه کرد.

 

شاید پاسخ به سئوالاتی مانند سئوالات زیر بتوانند کمک کنند:

چرا تبلیغات ما رتبه پائینی دارند؟ آیا بین تبلیغات ما و ترکیباتی که با آنها جستجو صورت می گیرد همخوانی دارند؟ آیا مدل بیان مطلب ما در تبلیغات با زبان مورد استفاده در صفحه وب سایت که ترافیک به آنجا هدایت می شود، یک هدف را دنبال می کند؟ چرا با وجودیکه ما درصد مشاهده تبلیغاتمان بالاست نرخ کلیک (CTR ) و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری (low conversions) کم است؟

 

کلیدواژه ها تا گروههای تبلیغات

اولین محلی که شاید باید به آن پرداخت، کلیدواژه ها خواهد بود. بررسی گزارش نتایج جستجو نیز می تواند کمک کند تا بتوانیم درک درستی از واژه هائی داشته باشیم که منجر به نمایش تبلیغات ما می شود. این بررسی می تواند از دو منظر بررسی شود: نخست، به شما کلیدواژه هائی ارائه می کند که می توانید به کلیدواژه های خود و همچنین محتوای وب سایت خود اضافه نمائید، دوم، بررسی کنید چه کلیدواژه جستجوئی باعث نمایش تبلیغات شما می شوند که ارتباطی با صنعت و کسب و کار شما ارتباطی ندارند. حتی اگر جستجوئی باعث نمایش تبلیغ شما شود، و در نتیجه به شما نرخ نمایش بالائی از مشاهده بدهد، اگر این جستجو ارتباطی با کارکرد مورد نظر شما از تبلیغ نداشته باشد، می تواند به راحتی به نرخ کلیک (CTR) شما لطمه وارد آورد و در نتیجه امتیاز کیفی (Quality Score) تبلیغ شما را پائین بیاورد.

متن تبلیغ

در بخش دوم بررسی، بررسی متن تبلیغ شما خواهد بود. می توانید از خودتان بپرسید: ۱) آیا متن تبلیغ از کلیدواژه هائی که برای کارکرد ما می تواند مفید باشد، استفاده کرده است؟ ۲) آیا متن تبلیغ از کلیدواژه هائی که در صفحه وب سایت مورد نظر خود استفاده کرده است؟ ۳) آیا متن تبلیغ می تواند منجر به این شود که مخاطب بعد از منتقل شدن به وب سایت، کارکردی را دنبال کند که هدف ما از تبلیغ است؟ تبلیغات، چیزی است که کاربران می بینند، این اولین نقطه مشاهده است. این تبلیغات شما باید کیفیتی حداکثری داشته باشد.

 

امتیاز کیفی (Quality Score)

زمانیکه سخن از کیفیت است، حتماً باید امتیاز کیفی (Quality Score) را بررسی کرد. با بررسی امتیاز کیفی (Quality Score) می توان به این ایده رسید که در چه نقاطی گوگل فکر می کند شما و حساب کاربری شما می تواند امتیاز کیفی (Quality Score) بهتری بدست آورد. بررسی امتیاز کیفی (Quality Score) می تواند تصویری تمام قد از سلامت حساب کاربری شما بدست دهد. امتیاز کیفی (Quality Score) نشان دهنده هماهنگی بین کلیدواژه ها، تبلیغات، و صفحه وب سایت خواهد بود. این می تواند به شما نشان دهد که آنچه کاربران دنبال می کنند و شما چه چیزی را به آنها نشان می دهید.

تنظیمات

بعد از بررسی کلیدواژه ها، گروههای تبلیغات، و متن تبلیغ، تعدادی تنظیمات را می تواند تغییر داد که می تواند منجر به بهبود رتبه شما شود. استفاده از استراتژی های خودکار برای بهینه کردن حراج کلیدواژه ها می تواند تبلیغات شما را بیش از قبل در معرض نمایش کاربران قرار دهد و جایگاه بهتری به تبلیغات شما بدهد. اگر هدف از تبلیغ برخی اهدافی مانند CPC یا CPA است، می تواند از ابزارهای گوگل بهترین استفاده را نمود.

 

جمع بندی

زمان بگذارید و با دقت حساب کاربری خود را بررسی کنید تا بتوانید تمامی نکات ریز (کلیدواژه ها، گروههای تبلیغات، متن تبلیغ، URLs، QS و غیره) را با دقت مد نظر داشته باشید. جستجو برای حفره هائی که کارآئی را تحت تأثیر قرار می دهد. در حقیقت جستجو برای حفره هائی که باید کامل کرد. خیلی مهم است که به داده ها در بستر زمان نگاه کرد و برنامه ریزی در جهت بهبود کارآئی تبلیغات در دستور کار قرار گیرد.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید