پنج اشتباه مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی
این روزها، برندها در هر شکل و اندازه ای در حال فعالیت بر روی شبکه های اجتماعی هستند، تلاش می کنند تا توجه حداکثری بازارهای هدفشان را به خود جلب نمایند. اگر شما نیز برنامه ای برای معرفی برند جدید یا کسب و کار جدیدی دارید، باید آماده جنگی ادامه دار برای بدست آودن توجه حداکثری بازار هدف خود باشید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی این روزها دیگر چیزی ورای به اشتراک گذاشتن چند تصویر و ویدیوی زنده یا خبررسانی است. باید دانست که زمان بندی مناسب، شناخت درست مخاطبین، و سرعت در واکنش به نیاز مشتریان همیشه از الزامات هستند، اما تضمین کننده موفقیت نخواهند بود. زمانیکه رقابت شدید است، برنامه ریزی دقیق الزامی حیاتی تر خواهد بود. اما در این شروع هیجان انگیز سعی کنید از خطاهای زیر برحذر باشید.
- درک غلط جامعه هدف
درک درست توزیع جامعه آماری حیاتی ترین بخش حضور در شبکه های اجتماعی است. یکی از الزامات مهم مطالعه دقیق ارزشهای مورد تقاضای مشتریان شما و پاسخ مناسب دادن به آنهاست.
- به اشتراک گذاشتن خبرهای غیرواقعی
توزیع خبرهای نادرست در شبکه های مختلف به اندازه کافی آزاردهنده و نگران کننده میباشد، حال تصور کنید شما نیز بر همین کشتی سوار شوید، عواقب آن آشکار آشکار است.
- تکرار
فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی شما شاید توسط خواننده ای مشابه دنبال می شوند، ارسال مطالب مشابه به تمامی این شبکه های اجتماعی می تواند خسته کننده و در برخی موارد خارج از تحمل باشد.
- حفظ یکپارچگی
اگر داستانی برای برند خود طراحی کرده اید، یکپارچگی مطالب را حفظ کنید، و سعی کنید بهترین ساعاتی که می توانید مخاطب خود را هدف قرار دهید، را در ارسال مطالب در نظر بگیرید. و در نظر بگیرید که اگر یکی از مخاطبان شما توالی مطالب را از دست بدهد چگونه او را در مسیر درست نگه خواهید داشت.
- ضعف در ارتباط با مشتری
یادتان باشد این روزها شبکه های اجتماعی نقشی حیاتی در ارتباط مستقیم با مشتری بازی کنند و مشتریان انتظار دارند برندها توان پاسخگوئی مناسب را حفظ کنند، این فرصت را از دست ندهید و از آن تهدیدی جدید نسازید.