masteradvertising

نحوه جستجوی کاربران و نتایج در موتورهای جستجو

گری ایلیس در خصوص سوء تفاهماتی که در مورد عوامل رتبه بندی بوجود آمده بود، توضیحاتی ارائه کرد. برخلاف تصور عمومی، ایلیس می گوید هیچ سه عامل تعیین کننده ای وجود ندارد که بتواند یک وب سایت را براساس تمامی مدل های جستجو در رتبه اول نگهدارد. عوامل رتبه بندی براساس مدل جستجوی کاربران به طور خودکار تغییر می کند.

جان مولر نیز می گوید الگوریتم های مورد استفاده کمک می کنند تا این تنوع در نتیجه جستجو بر اساس جستجوهای مختلف حفظ شود. او ادامه می دهد “بهبود رتبه وب سایت یک فرآیند دایمی است و تغییراتی که اعمال می شوند تنها برای کوتاه مدت وب سایت را در رتبه اول حفظ می کنند.”

ایلیس در ادامه توضیحاتش گفت که داشتن تعداد زیاد لینک برگشتی به وب سایت دیگر عامل مهمی در رتبه بندی نخواهد بود، خیلی از وب سایت های دارای رتبه بالا تعداد لینک های برگشتی بسیار کمی دارند. او می گوید استفاده از کلیدواژه هایی که در بخش لانگ تِیل قرار می گیرند در طولانی مدت کمک زیادی به رتبه وب سایت ها می کنند. برخی از وب سایت ها لینک های برگشتی بسیار کمی دارند و در برخی موارد حتی لینک های برگشتی ندارند، اما این دلیل نمی شود وقتی متناسب با جستجوی کاربر هستند، در بخش نتایج رتبه مناسبی نگیرند.

 

 

به همین دلیل است که الگوریتم گوگل باید این توانایی را داشته باشد تا متناسب با جستجوی کاربران واکنش نشان دهد و بهترین رتبه بندی ها را بر اساس ذائقه کاربرانش تعریف کند. جان مولر می گوید در نهایت گوگل تمام تلاش خود را می کند تا بهتربن نتیجه مرتبط با درخواست مشتری را نمایش دهد و این هدف نهایی تمام تغییراتی است که گوگل انجام میدهد.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید