masteradvertising

جستجو چگونه کار می کند؟ – بخش سوم

رتبه بندی صفحات مفید

برای یک جستجوی عمومی، بیش از صدها هزار و حتی میلیونها صفحه وب پتانسیل داشتن محتوای مرتبط را دارند. بنابراین برای کمک به رتبه بندی صفحات با نتایج بهتر، گوگل الگوریتمی دارد که میزان مفید بودن محتوا را ارزیابی می کند.

این الگوریتمها صدها عامل مختلف را بررسی می کنند تا بتوانند بهترین داده های مرتبط را دسته بندی کنند، ازعواملی مانند تازگی مطلب گرفته تا تعداد دفعاتی که کلمات مورد جستجو در سایت استفاده شده اند و حتی اینکه آیا کاربران تجربه خوبی از بازدید این صفحات داشته اند، همه و همه می توانند تأثیر گذارباشند. از منظر قابل اعتماد بودن وب سایت و محتوای آن، گوگل سایتهائی که کاربران تجربه بهتری داشته اند را به عنوان مرجع در نظر می گیرد. اگر سایر وب سایتها لینکی را به اشتراک گذاشته باشند نیز می تواند نشانه خوبی از کیفیت آن وب سایت باشد.

 

 

یادتان باشد که وب سایتهای اسپمی وجود دارند که سعی می کنند با ورشهای مختلف برای بدست آوردن رتبه بهتر بازی کنند، وب سایتهائی که سعی می کنند واژه هائی را بطور مرتب با ربط و بی ربط تکرار کنند و وب سایتهائی که از سایتهای دیگر لینک خریداری می کنند. این سایتها معمولا در بدست آوردن تجربه مفید کاربران ناموفق هستند و حتی ممکن است به تجربه کاربران در استفاده از گوگل برای یافتن نتایج مورد نظرشان، لطمه وارد نماید. گوگل به این منظور الگوریتمی تهیه کرده است که این سایتها را شناسائی کرده و از نتایج جستجوی خود حذف می کند.

 

در نظر گرفتن تاریخچه جستجوی کاربران

اطلاعاتی مانند مکان جغرافیائی کاربر، سابقه جستجوهائی که انجام داده است، نوع تنظیماتی که برای جستجو بکار می گیرد، همه و همه می تواند به گوگل کمک کند تا نتایجی تا حد امکان مرتبط را در اختیار کاربران خود قرار دهد.
گوگل با استفاده از موقعیت جغرافیائی و کشوری که جستجو از آنجا صورت می گیرد، سعی می کند محتوا را دسته بندی نماید. به عنوان مثال، اگر شما ساکن اصفهان هستید و برای کلمه “فوتبال” جستجو انجام می دهید، گوگل سعی می کند نتایجی مربوط به فوتبال اصفهان و نتایج تیمهای اصفهانی به شما نشان دهد. در حالیکه اگر شما “فوتبال” را به طور مثال از یکی از شهرهای آمریکا جستجو کنید، گوگل سعی می کند بیشتر نتایج “فوتبال آمریکائی” و تیمهای آن منطقه را نمایش دهد. تنظیمات جستجو یکی دیگر از شاخصهای مهم در دریافت نتایج جستجو بشمار می رود، تنظیماتی مانند زبان جستجو، زمان بندی نتایج جستجو ومواردی از این دست.

 

 

در برخی موارد گوگل همچنین نتایج کاربر را برایش شخصی سازی می کند، این کار با استفاده از تاریخچه جستجوئی که از کاربر در دست است و آخرین فعالیتهائی که شخص در محیط وب انجام داده است، امکان پذیر می شود. کاربر می تواند با انجام ساده کنترلهائی در جستجوی خود نتایج را به نتایج دلخواه خود نزدیک نماید، استفاده از تنظیماتی مانند اضافه کردن کلیدواژه هائی که بیشتر به آنها نیاز داریم می تواند کمک کند. در مثال قبل، اضافه کردن نام تیم مورد نظر یا شهر مورد نظر به کلمه فوتبال می تواند نتایج بهتری در اختیار کاربر قرار دهد.

 

ادامه دارد …

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید