masteradvertising

روشهای استفاده حداکثری از بودجه گوگل ادرودز (Google AdWords)

پلتفورم گوگل ادوردز با داشتن بزرگترین شبکه وب سایتها، یکی از رایج ترین روشهائی است که می توان برای تبلیغات آنلاین استفاده کرد. موانع استفاده از این زیرساخت خیلی کم است، هزینه های آن قابل مدیریت است، و امکان نمایش در جایگاههای مختلف به این معنی است که تبلیغ شما خلاصه جائی می تواند برای نمایش پیدا کند.

با این گستردگی شبکه نمایش، یکی از اولین نگرانی ها می تواند هزینه ای باشد که این مدل تبلیغات می تواند با خود داشته باشد. همیشه می تواند هدف این باشد که کمترین هزینه را بپردازید بدون اینکه به وادی اسپمها هم کشیده شوید. همیشه حفظ کیفیت بدون اینکه هزینه کار سه برابر شود یا پرداختن بیش از ارزش واقعی، می تواند یکی از اهداف مهم باشد. اما چه می توانید برای انجام اینکار انجام دهید؟

 

۱) به تبلیغات خود تا حد امکان تنوع بدهید

تنوع تبلیغات در مجموعه تبلیغاتی که استفاده می کنید می توانید کمک زیادی به کاهش هزینه های بکند. به جای هدفگیری جمعیت آماری بزرگ با یک تبلیغ، که شاید خوب باشد یا نتواند مفهوم را برای همه آن جامعه آماری تعریف کند، می توانید جمعیت آماری خود را به گروههای کوچکتر تقسیم کنید. هدفگیری بخشهای مختلف جمعیت آماری مورد هدف شما به همراه استفاده از تبلیغات مختلف برای هر جامعه آماری می تواند شکل مناسبی به تبلیغات شما ببخشد.

 

۲) ابزار جستجوی کلیدواژه گوگل را خیلی جدی نگیرید

بهترین راه برای هدفگیری جمعیت آماری مشخص، استفاده از کلیدواژه هائی است که آن جمعیت آماری برای جستجوی خود استفاده می کنند. هر تبلیغ باید بوسیله مجموعه ای از کلیدواژه هائی که برای آن جامعه آماری مناسب هستند، پشتیبانی شود. اینکه در ابتدا گفتیم ابزار جستجوی کلیدواژه گوگل را جدی نگیرید به این معنی است که خیلی وقتها شما می توانید کلیدواژه هائی را مورد استفاده قرار دهید که هیچ داده مشخصی در مورد آنها ارائه نمی شود، اما شما می دانید که این واژه ها، به صنعت شما مرتبط هستند و به زبان جستجوگران شما نیز نزدیک هستند. به همین دلیل است که شما زمانیکه به نتایج جستجو برای کلیدواژه ها در ابزار جستجوی کلیدواژه گوگل نگاه می کنید، خیلی از این کلمات را نخواهید دید. کلیدواژه های خود را مورد آزمایش قرار دهید و از تست کردن آنها نترسید.

 

۳) حتما تحقق اهداف کمپین خود را به صورت هدف تعریف کنید (Conversion Tracking)

برای تست موفق کلیدواژه هائی که دارید، شما تعداد متفاوتی تبلیغات لازم دارید، و شما به داده هائی نیاز دارید که بتوانید موفقیت یا عدم موفقیت هر تبلیغ را دنبال کنید. خوبی کار این است که ادوردز (Google AdWords) این امکان را به شما می دهد که اهداف مختلف را به سادگی تنظیم کنید و سپس بر اساس میزان تحقق این اهداف موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات خود را دنبال نمائید و با تعریف قیف بازاریابی مناسب در گوگل آنالیتیک (Google Analytics) اینک شده به ادوردز شما، نتایج و تحلیلهای بسیار جذابی را در اختیار خواهید داشت.

 

۴) همه چیز رو تر تمیز نگه دارید

بخشی از یک بهینه سازی کمپین موفق، و به طورقطع کنترل کننده هزینه ها، این است که همه چیز را تر و تمیز نگه دارید. اجرای تعداد بسیار زیادی تبلیغ، اما تنها برای چند هفته تا بدست دادن نتایج لازم، یکی از همین کارهاست. استفاده از تبلیغات متنوع برای دوهفته، سه هفته، و حداکثر یک ماه، اطلاعات لازم در خصوص چگونگی عملکرد این تبلیغات و اکثر کلیدواژه های مرتبط، در اختیار قرار می دهد.

میگوئیم اکثر کلیدواژه ها، چرا که برخی از کلیدواژه ها به صورت فصلی مورد استفاده قرار میگیرند. مثلا تبلیغات خرید برای عید نوروز، کاربردی در سایر ماههای سال پیدا نمی کنند.

بعد از گذشت چند هفته و حداکثر یک ماه، داده های لازم برای مقایسه تبلیغات مختلف فراهم می شود و شما می توانید نگاه جامعی به نتایج داشته باشید. اکنون می توانید تصمیم بگیرید که به طور مثال از ده تبلیغی که در حال نمایش دارید، دو تا را نگه دارید و بقیه را حذف کنید، یا دوتا را نگه دارید، سه تا را بهبود بدهید، و پنج تا را حذف کنید. کمپین خود را با این روش ترو تمیز و در جهت اهدافی که تعیین کرده اید نگه دارید. آنچه انجام داده اید را مستند کنید تا در کمپینهای مشابه بعدی زمان کمتری را صرف کارکردی مشابه کنید.

 

اگر بودجه بزرگی برای این حوزه دارید، می توانید از بهینه سازی های خودکار گوگل استفاده کنید. گوگل تمام سعی خود را می کند تا شما بهترین نتیجه را از کمپین خود بگیرید، بعد می توانید مجدد در زمانهائی کمپین خود را مرور کنید و کلیدواژه ها و تبلیغاتی که کارآئی لازم را نشان نمی دهند از کمپین خود حذف نمائید. به طور قطع بخشی از بودجه شما به دلیل این مدل بهینه سازی سوخت می شود، اما دیگر لازم نیست زمان زیادی را به صورت دستی صرف بهینه سازی نمائید.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید