masteradvertising

چند نکته در خصوص گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager)

قبل از ورود به بحث اصلی، اگر هنوز نمی دانید (که شک دارم ندانید)، Tags عملگرهائی هستند که می توانند بازدیدکنندگان شما را دنبال کنند، چیزی را به کد وب سایت آنها تزریق می کنند، و زمانی اینکار را انجام می دهند که Triggers ، یعنی قوانین چگونگی کارکرد Tags بگویند.

 

نکته اول: تمامی متغیرها توسط دو براکت {{ }} احاطه می شوند

مهم نیست که براکتها را کجا ببینید، می توانید صد درصد مطمئن باشید که آنها نمایانگر متغیرها هستند. بطور مثال در عکس زیر شما تصویری از Universal Analytics event tag مشاهده می کنید. هر زمان که ثبت یک ایمیل جدید لازم باشد، یک رویداد ایجاد می شود و متغیر {{dlv – action}} با اطلاعات حقیقی جایگزین می شود.

نکته دوم: می توانید متغیرها را در هر بخشی که لازم دارید با استفاده از علامت لوگو بغل هر بخش وارد نمائید

برنامه نویسان GTM به وضوح بیان کرده اند که چه متغیرهائی قابل استفاده و چه متغیرهائی غیرقابل استفاده هستند. به راحتی میتوانید بر روی این دکمه کلیک کنید و خیالتان راحت باشد که متغیر درست را انتخاب کرده اید.

در عین حال، شما محدود به تنها یک متغیر نیستید. اگر نیاز است، می توانید تا پنج متغیر را همزمان وارد نمائید.

 

نکته سوم: شما می توانید متغیرها را به HTML TAG انتخابی یا متغیرهای JAVASCRIPT تنها با اضافه کردن براکت دوگانه بیفزائید

این بخش تا حدودی به نکته اول بر می گردد، که توضیحی است بر اینکه تمامی متغیرها با براکتهای دوگانه احاطه می شوند. این تکنیک به سادگی قابل استفاده است، بخاطر داشته باشید اگر شما در هر کدی در GTM نمونه ای مانند {{چیزی مانند این}} ببینید، شما یک متغیر پیدا کرده اید.

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید