masteradvertising

داشبورد اطلاعات شخصی شما در گوگل و امکانات آن

گوگل به زودی شکل جدیدی از صفحه حاوی اطلاعات محرمانه و امنیتی کاربران در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در این داشبورد جدید سعی شده است تا صفحه نمایشی دوستانه تر و واضح تر از داده هائی که محصولات گوگل در مورد کاربران جمع آوری می کنند، در اختیار آنان قرار گیرد.

به عبارتی دیگر، گوگل بخشی کوچک از دنیائی از اطلاعات که در اختیار دارد با شما به اشتراک خواهد گذاشت، اما به یاد داشته باشید که این تنها قطره ای از اقیانوسی است که گوگل درباره شما می داند.

در پستی که امروز در وبلاگ گوگل منتشر شده بود، گوگل اعلام کرد که داشبوردی که در سال ۲۰۰۹ طراحی شده بود، مجدداً بازطراحی شده است. این داشبورد شامل ابزارهای مختلفی مانند “حساب کاربری من” و “فعالیتهای من” خواهد بود که اگر تا به حال از آنها استفاده نکرده اید، توصیه ما به شما استفاده از آنهاست. این داشبورد در حقیقت دریچه ای باز می کند به دنیائی که شما در آن مشغول فعالیت هستید و به سادگی به شما تاریخچه ای از فعالیتهایتان بر روی گوگل را خواهد داد، تاریخچه جستجوی خود بر روی گوگل را می توانید پاک کنید و فعالیتهای خود بر روی ابزارهای مختلف گوگل مانند نقشه، جستجو، و یا حتی یوتیوب را به سادگی مدیریت کنید.

با توجه به تصاویری که از این داشبورد بدست آمده است، به نظر می رسد این داشبورد بیشتر مبتنی بر تصاویر است و به گفته گوگل داشبوردی است که “می توانید همه چیز را ببینید و داده های خود بر روی گوگل را مدیریت کنید.”

درست دربخش ورودی آن می توانید لینک محصولات پرطرفدار گوگل دردسترس شما خواههد بود. داشبورد فعلی گوگل بیشتر مبتنی بر نوشته و متن است، به همراه تعداد زیادی زیر منو، و جابجائی بین بخشهای مختلف آن از “حساب کاربری من” شروع می شود و به بخشهای دیگر ادامه می یابد، اما در نسخه جدید همه بخشها در از نقطه شروع قابل دسترسی خواهد بود.

گوگل هنوز زمان دقیقی برای این تغییر اعلام نکرده است، اما گفته است که “این تغییرات در روزهای آتی اعمال خواهند شد.”

شرکت گوگل آماری از تعداد مشتریانی که ابزارهای مختلفی را از طریق داشبورد فعلی استفاده می کنند نیز ارائه نموده است. صدها میلیون نفر در طول سال از داشبورد حساب کاربری خود بازدید می کنند و دهها میلیون نفر از آنها بخش “کنترل محرمانگی من” را که در سال ۲۰۱۵ شروع بکار کرده است، را قسمت به قسمت برای درک تنظیمات آن، بازدید می کنند.

از آنجائیکه گوگل می خواهد این اطمینان را بدهد که داده های افراد متعلق به خودشان است، همچنین اعلام کرده است که سالیانه حدود یک میلیون نفر نیز داده های خود را از سرورهای گوگل به سرورهای دیگری برای ذخیره سازی و نگهداری، منتقل می کنند. امکان جابجائی داده ها از سال ۲۰۱۱ دردسترس کاربران قرار گرفته است، و در طول این مدت در حدود یک میلیون گیگابایت داده جابجا شده است. برای کنترل صحت این عدد به سادگی می توانید این موضوع را در گوگل جستجو کنید!!!

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید