masteradvertising

تنظیمات گوگل آنالیتیک سایتهای تجارت الکترونیک

چک لیست تنظیمات گوگل آنالیتیک برای وب سایتهای تجارت الکترونیک

  • الف) از آخرین نسخه کد آنالیتیک استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کد ردگیری گوگل آنالیتیک به روز رسانی شده است. می توانید با دنبال کردن مسیر زی این بررسی را انجام دهید:

Admin > Property > Tracking Info > Tracking Code

  • ب ) اطمینان حاصل کنید که منطقه زمانی انتخابی گوگل آنالیتیک و گوگل ادوردز مانند هم است. برای اطمینان از صحت این تنظیمات می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

Admin > View > View Settings

تنظیمات منطقه زمانی پائین صفحه قرار دارد.

 

  • ج) بخش مشاهده تنظیمات را کنترل کنید.

View Settings

به هر مشاهده در گوگل آنالیتیک نام مشخصی بدهید. اسم عمومی که به طور خودکار به هر “مشاهده” تعلق می گیرد، زیاد نمی تواند مفید باشد. شاید بد نباشد که اولین “مشاهده” را بر اساس آدرس وب سایت خود نامگذاری کنید.

 

 

  • د) اطمینان حاصل کنید آنالیتک و ادوردز به هم اتصال دارند. مسیر زیر را برای اطمینان از این ارتباط چک کنید:

Admin > Property > AdWords Linking

اگر شما حساب کاربری ادوردز خودتان را در این بخش مشاهده نمی کنید، با کلیک کردن بر روی

“New Link Group”

و دنبال کردن دستورالعمل اعلامی می توانید این اتصال را برقرار کنید.

 

 

  • ه) بقیه منابع ترافیک خود که بابت آنها هزینه می پردازید را به آنالیتیک وارد کنید. مطمئن شوید که می توانید ادوردز را با بینگ، فیس بوک، و سایر منابع ترافیک “پرداخت با کلیک” با تنظیم کردن هزینه های این منابع مختلف، مقایسه کنید.
  • و) کنسول جستجو را با آنالیتیک مرتبط کنید. با دنبال کردن مسیر زیر می توانید از این ارتباط اطمینان حاصل کنید.

Admin > Property > All Products

 

  • ز ) بخش گزارشات جمعیت شناسی و حوزه های علاقمندی را فعال کنید. برای اطمینان از فعال بودن این بخش مسیر زیر را کنترل نمائید:

Audience > Demographics > Overview

اگر در این بخش هیچگونه اطلاعاتی مشاهده نمی کنید، دستورالعمل فعال سازی که در همان صفحه موجود است را دنبال نمائید.

 

 

  • ح) ترافیک داخلی را از گزارشات خود حذف نمائید.
  • ط) گزارشات جستجوی وب سایت را فعال نمائید. برای فعال سازی این بخش مسیر زیر را دنبال نمائید:

Admin > View > View Settings

 

 

  • ی) هدفها را تعریف کنید. با دنبال کردن مسیر زیر می توانید متوجه شوید که کدام هدفها فعال هستند و کدام هدفها به هر علتی غیر فعال هستند یا درست کار نمی کنند.

Conversions > Goals > Overview

 

 

  • ک) بخش تجارت الکترونیک شامل بخش تجارت الکترونیک پیشرفته را فعال نمائید. گزارش فروشها، محصولات فروخته شده، و منبع ترافیک منجر به فروش، همگی در فعال سازی این بخش در دسترس قرار می گیرند. برای اطمینان از فعال بودن این بخش مسیر زیر را کنترل نمائید:

Conversions > Ecommerce > Overview report

 

 

  • ل) با توجه به هدفهای خودتان هشدارهای سفارشی سازی شده ایجاد نمائید.
0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید