masteradvertising

۲۱ کلید اصلی برای داشتن گزارشات و نتایج بهتر از کمپینها

بخش هجدهم

 

از گزارش جستجو روی وب سایت به منظور درک آنچه مشتریان روی وب سایت شما به دنبال آن هستند استفاده کنید

آیا به دنبال روشی هستید که بتوانید بهترین کلیدواژه های کاربردی برای خودتان را پیدا کنید؟ همه به دنبال این هستند. گزارش جستجوی سایت در گوگل آنالیتیک به شما کمک می کند تا ببینید افراد چطور و با چه واژه هائی روی وب سایت شما جستجو می کنند. این راه حلی است که به شما کمک می کند تا به کلیدواژه هائی دست پیدا کنید که تا قبل از آن درموردشان فکر نکرده بودید.

برای تنظیم جستجوی سایت، شما نخست به بخش ادمین گوگل آنالیتیک بروید. از آنجا به بخش مشاهده تنظیمات بروید، و سپس در پائین صفحه بخش “جستجوی روی وب سایت” را خواهید دید.

 

اطمینان حاصل کنید که ردگیری جستجوی روی وب سایت فعال باشد، و سپس ارزشی به عنوان شاخص جستجو وارد کنید.

 

شاخص جستجو چیست؟

شاخص جستجو به نظر کمی پیچیده می رسد، اما برای استفاده ما، آن را تنها شاخصی ببینید که یک مرورگر در نوار آدرس خود نمایش می دهد و به گوگل آنالیتیک کمک می کند تا بفهمد چه بخشی از سایت جستجو شده است. این مثال را ببینید:

در این مورد، حرف q در نوار آدرس قبل از نتیجه جستجو وجود خواهد داشت و نشان می دهد که در اینجا q برابر است با “cool beans”. بیشتر وقتها، شاخص جستجوی شما q خواهد بود اما می توانید برای اطمینان از این مورد، خودتان چند مورد را روی وب سایتتان جستجو نمائید.

برای اتمام این فرآیند، تنها ارزشی که در بخش شاخص های جستجو می بینید وارد کنید و کار تمام است.

اکنون می توانید گزارش را مشاهده کنید. با مراجعه به behavior > site search > search terms شما می توانید تمام آنچه بازدیدکنندگان بر روی وب سایت شما جستجو کرده اند را مشاهده کنید.

شاید برخی واژه های غیر مرتبط را نیز در این بخش ببینید، اما می توانید تعداد خیلی بیشتری واژه های مرتبط را اینجا پیدا کنید که شاید تا کنون به آنها فکر نکرده بوده باشید.

 

پایان بخش هیجدهم

0
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید