معرفی چند اصطلاح در سئو (SEO) – بخش دهم
Featured Snippet
برای ایجاد نیازها، معمولاً سئوالات (به طور مثال، چه کسی، چه چیزی، کجا، کی، چطور) گوگل در برخی موارد جدولی را بالای نتایج جستجو نمایش می دهد. این جدول که شامل یک خلاصه (به شکل پاراگراف، لیست، جدول، یا ویدیو) به همراه تاریخ انتشار، عنوان مطلب، لینک مربوطه به صفحه ای که حاوی توضیحات بیشتری خواهد بود.
Findability
به میزان سادگی پیدا کردن یک محتوا چه داخل خود وب سایت و چه بوسیله موتورهای جستجو گفته می شود.
Footer Link
لینکهائی که در انتهای هر بخش یا صفحه وب سایت نمایش داده می شوند.
موتور جستجوئی که توسط لاری پیج و سرگئی برین در سپتامبر ۱۹۹۸ بوجود آمد. گوگل ترکیبی حیرت آور از انسانهائی در نقش ویراستار، دایرکتوریهای مبتنی بر وب، تکنولوژیهای جستجوی وب سایتهای و اینترنت، و استفاده از الگوریتمهای پیچیده ای است که به وب سایتها رتبه می دهند و بر اساس آن دسته بندی ها پاسخ جستجو را نمایش می دهند.
Google Analytics
برنامه رایگانی است که به شما امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات مختلف در مورد وب سایت خودتان را می دهد، منبع ترافیک، رفتار مشتریان روی وب سایت، کارآئی صفحات و کمپینها، از ابتدائی ترین نتایج استفاده از این برنامه رایگان است.
Google Bomb
کارکردی که به اول شدن یک وب سایت در نتایج جستجو برای جمله یا ترکیبی از کلمات می شود که دور از انتظار است. این نتیجه خروجی داشتن تعداد زیادی لینک به وب سایت، برای جمله یا کلمه ای خاص در وب سایت می باشد. به طور مثال در سال ۲۰۰۳ در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش زندگینامه او با جستجوی “miserable failure” در رتبه اول نتایج جستجو ظاهر می شد.
Googlebot
سیستم جستجو و واکاوی گوگل که با استفاده از آن وب سایتهای جدید را پیدا کرده و به بانک اطلاعاتی خودش اضافه می کند.
Google Dance
واژه ای که دیگر استفاده نمی شود و به دوره ای خاص اطلاق می شده است که گوگل تنها ماهی یکبار بانک داده های خود را بروزرسانی می کرد.