masteradvertising

گوگل برای مقابله با اپل راهکار ارائه می کند

اواخر مرداد ماه، گوگل در پاسخ به نسخه به روز شده “سفری” (مرورگر اینترنتی اپل) با اعمال تغییراتی در نحوه ردگیری اوردز سیستم خود را به روزرسانی کرد.

در خرداد ماه سال جاری، اپل قابلیت هوشمند پیشگیری از ردیابی خود را به بازار معرفی کرد. این قابلیت با این هدف طراحی شده بود که امکان ردگیری سیستم های استفاده کننده از سیستم عامل اپل توسط سرویس دهندگان ثالث را به حداقل برساند و امکان ردگیری مشتریان در زمان جابجائی بین وب سایتهای مختلف کاهش پیدا کند. این قابلیت قرار است در پائیز امسال با بروز رسانی نسخه جدید “سفری” به بازار عرضه شود. این قابلیت پیامدهائی برای شرکتهائی مانند گوگل که بخشی از تبلیغات خود را بر اساس ردگیری مشتریان در جابجائی روی وب طراحی کرده است، به همراه خواهد داشت. پنجشنبه، گوگل با ارسال ایمیلی به استفاده کنندگان ادرودز در خصوص بروزرسانی ادوردز برای مقابله با این قابلیت جدید اپل توضیحاتی ارائه کرده است.

اما سیستم پیشگیری از ردگیری هوشمندانه چیست؟

به طور خلاصه، کوکی های سرویس دهندگان ثالث که قرار است کاربر را در اینترنت زمان جابجائی از سایتی به سایت دیگر دنبال کنند، تنها برای بیست و چهار ساعت قابل استفاده خواهند بود. بعد از بیست و چهار ساعت، کوکی های سرویس دهندگان ثالث تنها برای فرآیند ورود به سیستم قابل استفاده خواهند بود. این کوکی ها بعد از سی روز به طور کامل از بین می روند.

 

 

این قابلیت، تبلیغات بر روی سی تا چهل درصد از مصرف کنندگان اینترنت، مشتریان بالقوه سرویس دهندگان ثالث، را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

گوگل در ایمیل خود به موارد گوناگونی اشاره می کند که از آن جمله، می توان به موارد زیر اشاره کرده است.

“برای اطمینان از اینکه ردگیری به طور دقیق و قابل اعتمادی اتفاق می افتد، ما سه تغییر عمده ایجاد خواهیم کرد، تغییراتی که به طور دقیق بر اساس مکانیسم توضیحی توسط اپل طراحی شده اند:

  1. اگر سیستم ردگیری خودکار شما فعال است، و از تگ گوگل آنالیتیک بر روی وب سایت خود استفاده می کنید، ما کوکی جدیدی بر روی وب سایت شما فعال خواهیم کرد که اطلاعات کاربری که بر روی تبلیغات شما کلیک کرده و به سایت شما منتقل شده است را ثبت خواهد کرد. اگر شما ادوردز خود را به گوگل آنالیتیک متصل کرده باشید، تگ ردگیری سرنخهای تجاری شما می تواند از این اطلاعات کلیک استفاده نماید.
  2. ادوردز همچنان ردگیری کاربرانی که برروی تبلیغات شما کلیک کرده اند و اخیراً به هر یک از حسابهای کاربری سرویس های مختلف گوگل وارد شده باشند را ادامه خواهد کرد.
  3. ادوردز همچنین با استفاده از تکنیکهای دقیق آماری، تعداد سرنخهای تجاری را که نمی تواند از “سفری” ردگیری کند، مدل سازی خواهد کرد، که این گزارشات به گزارشات ادوردز افزوده خواهند شد.”
1
0
مطالب مرتبط را مطالعه کنید